سرعت شبکه مخابراتی ایستگاه فضایی بین‌المللی دو برابر شد

0 625

شبکه ارتباطی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به‌‌روزرسانی شد تا نرخ تبادل داده‌ها به ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد. از این پس فضانوردان و تیم کنترل زمینی می‌توانند سریع‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با این به‌روزرسانی دانشمندان ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌توانند تا دو برابر بیشتر نسبت به قبل، داده به زمین ارسال کرده و دریافت کنند. در نتیجه فضانوردان قادر به انجام آزمایش‌هایی خواهند بود که به داده‌های حجیم‌تری نیاز دارد. آن‌ها همچنین می‌توانند تصاویر و ویدیوهایی با قدرت تفکیک مکانی بالاتر و داده‌هایی با جزئیات بیشتر را به زمین مخابره کنند.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایش‌های علمی مهمی را در محیط خلاء انجام می‌دهند

در این به‌روز‌رسانی، معماری شبکه فضایی (Space Network) به‌روز شد و پردازنده‌های مراکز سازمان ناسا (NASA) با نمونه‌های بهتر تعویض شدند. همچنین روترهای (Router) ایستگاه‌های زمینی نیز با نمونه‌های بهبود یافته عوض شدند.

از جمله آزمایش‌‌هایی که توسط ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شود می‌توان به اندازه‌گیری رفتار ژل‌ها در محیط‌های با گرانش ضعیف (ریزگرانش)، تحلیل اطلاعات بدن فضانوردان مثل تعداد سلول‌های خون و مشاهده تأثیر بی‌وزنی روی رگ‌های خونی و قلب اشاره کرد. پس از افزایش سرعت تبادل داده‌ها دانشمندان می‌توانند داده‌های ذکر شده را با سرعت بیشتری به مراکز ناسا روی زمین بفرستند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی داده‌ها را با ارسال امواج رادیویی به ماهواره‌ها به زمین مخابره می‌کند، امواج توسط آنتن‌های روی زمین دریافت می‌شوند، این آنتن‌ها شبکه‌ای به نام شبکه فضایی را تشکیل داده و داده‌ها را به مراکز ناسا در سطح آمریکا می‌فرستند. مراکز نیز امواج رادیویی را پردازش و آن‌ها را به اطلاعات قابل فهم تبدیل می‌کنند. روند ارسال داده‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز به همین‌ شکل ولی وارونه صورت می‌گیرد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13841
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها