۳۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی سالانه در هزینه‌ها با راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای

0 471

اخیراً توجهات به ماهواره‌های نزدیک به مدار زمین یا لئو (LEO) برای راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای معطوف شده است. گفته می‌شود اینترنت ماهواره‌ای نرخ اینترنت را کاهش داده و آن را به مناطق محروم خواهد رساند. تاکنون چندین شرکت با مستقر کردن ماهواره در مدار لئو اقدامات اولیه برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای را انجام داده‌اند. یکی از مزیت‌های اینترنت ماهواره‌ای در دسترس بودن آن است؛ یعنی هر منطقه‌ای که به آسمان دسترسی داشته باشد می‌تواند از این اینترنت بهره‌مند شود. مزیت بزرگ‌تر اما پتانسیل آن در کاهش چشمگیر هزینه اشتراک ماهانه اینترنت است؛ گفته می‌شود اینترنت ماهواره‌ای صرفه‌جویی ده‌‌ها میلیارد دلاری را برای مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت. با تحلیل نرخ اینترنت در آمریکا به کاهش ۳۰ میلیارد دلاری هزینه‌های سالانه به واسطه این فناوری می‌رسیم. 

ماهواره های استارلینک قبل از رها شدن در فضا 

اینترنت ماهواره‌ای در مناطقی که از اینترنت پرسرعت سیمی و با تأخیر کم محروم هستند نیز کاربرد خواهد داشت. با از راه رسیدن این فناوری پیش‌بینی می‌شود هزینه اشتراک ماهیانه اینترنت برای صدها میلیون شهروند کاهش پیدا کند.

در مناطقی که چندین سرویس‌دهنده اینترنت وجود دارد، شهروندان اشتراک به مراتب کمتری را نسبت به شهروندان مناطقی با فقط یک سرویس‌دهنده می‌پردازند. تخمین زده می‌شود برای حدود ۱۰۴ میلیون شهروند آمریکایی تنها یک سرویس دهنده اینترنت در دسترس باشد. این گروه باید ماهانه ۶۸ دلار برای اشتراک اینترنت خود بپردازند.

برای ۷۵ میلیون شهروند نیز دو سرویس‌دهنده وجود دارد. اضافه شدن یک سرویس‌دهنده منجر به کاهش اشتراک ماهانه به ۵۹ دلار شده است. ۱۵ میلیون شهروند خوش شانس نیز می‌توانند از میان پنج سرویس‌دهنده یا بیشتر یکی را انتخاب کرده و با پرداخت ماهانه تنها ۴۷ دلار از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند.

اگر فرض کنیم فقط ماهواره‌های استارلینک اسپیس‌ایکس اینترنت ماهواره‌ای ارائه کنند، در هزینه اینترنت ۲۶۳ میلیون شهروند آمریکایی در مناطقی با سه سرویس‌دهنده یا کمتر صرفه‌جویی خواهد شد. باقی شهروندان در مناطقی با سه یا چهار سرویس‌دهنده ۴ میلیارد دلار کمتر برای اشتراک ماهیانه اینترنت پرداخت خواهند کرد که کاهش هزینه‌ها را به ۱۸ میلیارد دلار خواهند رساند.

اینترنت ماهواره‌ای در حال حاضر در حال پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده در برخی مناطق آمریکا به مشتریان ارائه گردد. به فاصله کوتاهی اینترنت ماهواره‌ای برای شهروندان کل دنیا نیز برقرار خواهد شد و دید ما را برای همیشه نسبت به اینترنت تغییر خواهد داد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13840
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها