تراکنش ماهواره‌ای بیت‌کوین امکان‌پذیر می‌شود

0 453

با امکاناتی که شرکت کانادایی بلاک‌استریم (Blockstream) فراهم کرده است تراکنش‌های ارز دیجیتال بیت‌کوین از راه ماهواره امکان‌پذیر می‌شود. شرکت بلاک‌استریم در زمینۀ فناوری بلاک‌چین (blockchain) یا زنجیرۀ بلوکی فعالیتی می‌کند، یعنی همان فناوری‌ای که ارز دیجیتال بیت‌کوین برای ثبت اطلاعات مالکیت و تراکنش‌های خود از آن بهره می‌گیرد. این شرکت شبکه‌ای از ایستگاه‌های زمینی فراهم کرده است که با استفاده از آن اطلاعات، زنجیرۀ بلوکی بیت‌کوین مستقیم از راه ماهواره مخابره می‌شود و قطعی یا در دسترس نبودن  شبکۀ اینترنت مانع انجام تبادلات بیت‌کوین نخواهد شد.


انگیزۀ استفاده از ماهواره برای تبادلات بیت‌کوین، کاهش موانع بر سر راه رواج استفاده از این رمزارز است. شبکۀ ماهواره‌ای بلاک‌استریم محدوده وسیعی از زمین را شامل می‌شود. آمریکای شمالی با استفاده از ماهوارۀ گلکسی ۱۸ (Galaxy 18)، آمریکای جنوبی با ماهواره یوتلست ۱۱۳ (Eutelsat 113)، اروپا با ماهوارۀ تلستار ۱۱ان (Telestar 11N)، آسیا با ماهوارۀ تلستار ۱۱وی (Telestar 11V) و آفریقا با استفاده از ماهوارۀ تلستار ۱ان (Telestar 11N) پوشش داده می‌شود.

عملکرد این شبکه به این صورت است که  ایستگاه‌هایی زمینی متصل به ماهواره وجود دارند که با نام تله‌پورت (teleports) شناخته می‌شوند و بلوک‌ها را به ماهواره‌ها ارسال می‌کنند. هرگاه ماهواره‌ها سیگنالی دریافت کنند آن را به زمین مخابره می‌کنند. کاربرانی که به آنتنی کوچک و ابزار دریافت‌کننده مجهز هستند این بلوک‌ها را دریافت می‌کنند. برای اطمینان از شفافیت و بی‌درزبودن عملیات، هر ایستگاه زمینی سیگنال‌هایی از ایستگاه‌های زمینی دیگر دریافت می‌کند و بنابراین همۀ این تله‌پورت‌ها به‌هنگام خواهند بود. اطلاعات فرکانس کاری شبکۀ ماهواره‌ای بلاک‌استریم در تصویر قابل‌مشاهده است.

منبع cryptonewsz
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13830
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها