سپاه فضایی آمریکا کار خود را رسما آغاز کرد

0 779

سیروس برزو: سپاه فضایی آمریکا کار خود را رسماً از پنجشنبه ۲۹ اوت (۷ شهریور) آغاز کرد. ژنرال جوزف دانفورد (Joseph Dunford)، رئیس ستاد مشترک آمریكا (Joint Chiefs of Staff)، پیش‌تر گفته بود كه مراسم ویژه آغاز به کار این واحد ارتش آمریکا با حضور مایك پنس (Mike Pence) معاون رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

فرماندهی سپاه فضایی که در پایان ماه ژوئن توسط سنا تصویب شده بر عهده ژنرال جان ریموند (John Raymond) خواهد بود و ۸۷ تشکل تحت فرمان وی فعالیت خواهند داشت. بنا به گفته مقامات پنتاگون (Pentagon)، در این مجموعه قابلیت‌های جلوگیری از پرتاب موشک، عملیات ماهواره‌ای، نظارت و پشتیبانی از عملیات فضایی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. به گفته دانفورد، این اقدام باعث می‌شود تا آمریکا یك مزیت رقابتی در این منطقه جنگی بحرانی به دست آورد.

دونالد ترامپ (Donald Trump) رئیس‌جمهور آمریکا، در ماه فوریه فرمان ایجاد نیروی فضایی را برای دفع تجاوز و حمایت از منافع ملی در فضا امضا کرد. به گفته ژنرال دانفورد، ایجاد نیروهای فضایی تأثیر مثبتی بر توانایی‌های آمریکا در تربیت متخصصان و به دست آوردن توانایی‌هایی خواهد داشت که در آینده مورد نیاز خواهند بود.

روسیه در عکس‌العمل به این اقدام آمریکا می‌گوید با این كار، ایالات متحده شرایطی را برای نظامی‌سازی فضا با اهداف خود برای استفاده از آن در مسیر نظامی‌گری را ایجاد می‌كند و روسیه مجبور است با اقدامات لازم به تهدیدات احتمالی پاسخ دهد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، ژنرال ارتش والری گراسیموف (Valery Gerasimov) در اوایل ماه مارس، از دانشمندان نظامی خواست تا تحقیقات و اجرای اقدامات متقابل در برابر فعالیت نظامی احتمالی یک دشمن بالقوه در فضا را در دستور کار خود قرار دهند.

وزارت امور خارجه چین نیز به نوبه خود اعلام كرد كه آمریكا با متهم كردن چین و روسیه مبنی بر ایجاد تهدیدات در فضا، در واقع به دنبال بهانه‌ای برای توجیه تمایل خود در جهت برتری نظامی و توسعه سلاح‌های پیشرفته است.

در حال حاضر، معاهدات بین‌المللی، استقرار سلاح‌های کشتار جمعی در فضا را ممنوع می‌کند. با این حال، تاکنون هیچ یک از کشورهایی که به فناوری فضا دسترسی پیدا کرده‌اند، به طور رسمی هیچ سلاحی در فضا مستقر نکرده‌اند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13826
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد رضا ایروانی فرد
احمد رضا ایروانی فرد
4 سال قبل

ایمیل من بعد از د یه نقطه دارد.،من از جنگهای کرات حمایت مستقیم میکنم چون خوب عمل نشد حالا امید به فردای بهتر.!