هند از فناوری روسیه برای اعزام انسان به فضا استفاده می‌کند

0 699

دهلی نو قصد دارد از تجهیزات و فناوری‌های روسی برای ساخت کپسول حامل فضانوردان هندی و اعزام آن‌ها به فضا استفاده کند. آژانس فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، در بیانیه‌ای اعلام کرده که هند و روسیه در طول اجلاس اقتصادی شرق که قرار است در تاریخ ۴ تا ۶ سپتامبر (۱۳ تا ۱۵ شهریور ) در شهر ولادی وستوک (Vladivostok) روسیه برگزار شود، قرارداد تامین قطعات و تجهیزات مانند  صندلی‌های خدمه، پنجره‌ها و لباس فضانوردان در برنامه هند برای اعزام انسان به فضا را به امضا خواهند رساند.

براساس این بیانیه قرار است مقامات بلندپایه هند و روسیه در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار داشته باشند. دو کشور همچنین برای همکاری در زمینه فناوری موتور، کنترل ماهواره و پروازهای فضایی با حضور انسان، با یکدیگر مذاکره خواهند کرد. این دو کشور یک قرارداد نیز امضا کرده‌اند که طبق آن، فضانوردان هندی توسط روسیه آموزش خواهند دید.

دولت هند بودجه‌ای ۱.۴ میلیارد دلاری به اولین پروژه اعزام انسان به فضا که قرار است در سال ۲۰۲۲ انجام شود، اختصاص داده است. نارندرا مودی (Narendra Modi) نخست وزیر هند در سخنرانی خود در مراسم روز استقلال هند ( ۱۵ ماه اوت سال ۲۰۱۸) از برنامه دهلی نو برای پرتاب یک انسان به فضا تا سال ۲۰۲۲ در راستای طرح گاگانیان (Gaganyaan) یا پرواز انسان در فضا پرده برداشت.

بر اساس این طرح هند قصد دارد در یک مأموریت هفت روزه، سه فضانورد را در خارج از جو زمین قرار دهد. موفقیت در این طرح، هند را در میان باشگاه سه عضوی آمریکا، روسیه و چین قرار خواهد داد که توانسته‌اند مأموریت‌های فضایی با حضور انسان را به انجام برسانند.

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13813
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها