1398/06/05

اضافه شدن پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون

آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از اضافه کردن پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون (Orion) را به اشتراک گذاشته است. هدف از این کار آماده‌سازی این کپسول جهت انتقال به مرکز پلام بروک (Plum Brook Station) متعلق به سازمان ناسا (NASA) در ماه سپتامبر است. پلام بروک یک مرکز آزمایش از راه دور مرتبط با مرکز تحقیقاتی گلن (Glenn Research Center) ناسا می‌باشد که در ایالت اوهایو (Ohio) آمریکا واقع شده است.

اضافه شدن پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون

در حال حاضر ناسا در حال آماده سازی کپسول اوریون برای ارسال به مدار ماه است و قرار است در مرکز پلام بروک آزمایش شبیه‌سازی در فضا انجام گیرد.

اضافه شدن پنل سپر حرارتی به کپسول اوریون

اوریون کپسولی است که برای انتقال انسان‌ها به ماه و بازگرداندن آن‌ها به زمین طراحی شده است. اوریون که در لغت به معنی شکارچی است، جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دور دست از جمله سیاره مریخ است.

مراحل اجرایی این فضاپیما پس از اتمام پروژه شاتل (Shuttle)‌ کلید خورد و نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را در ۵ دسامبر ۲۰۱۴ با موفقیت انجام داد. هدف بلندپروازنه ناسا این است که ماموریت قمری خود را در سال ۲۰۲۴ میلادی انجام دهد و طی‌ آن قصد دارد یک فضانورد زن را به عنوان نخستین زن به ماه اعزام نماید.

شایان ذکر است طبق تفاهم‌نامه‌ای میان ناسا و آژانس فضایی اروپا، این آژانس نیز در پروژه فضاپیمای اوریون همکاری می‌کند. بر اساس این تفاهمنامه همکاری، آژانس فضایی اروپا وظیفه ساخت ماژول سرویس (service module) این فضاپیما را برعهده گرفته است.

فناوری‌های نوین | فضانوردی و سرنشین‌دار |