تصاویر ماهواره‌ای از آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون

0 1,196

داده‌های ماهواره‌های فضایی به خوبی آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های آمازون و دود ناشی از آن‌ها را نشان می‌دهد. آتش‌سوزی‌های وسیعی که در حال نابود کردن توده‌های جنگل‌های بارانی هستند و چندین روز است که درختان را می‌سوزانند، به خوبی در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده‌اند. 

این عکس ماهواره‌ای از آمریکای جنوبی، دود‌های ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون را در تاریخ ۱۱ اوت نشان می‌دهد. این تصویر توسط سنجنده مودیس (MODIS) ماهواره سنجش از دور آکوا (Aqua) متعلق به سازمان ناسا (NASA) گرفته شده است؛ سنجنده‌ای که دارای قدرت تفکیک مکانی متوسط است.

این ماهواره با وزنی در حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم در فاصله ۷۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته است. ماهواره علمی-پژوهشی چندملیتی آکوا به مطالعه بارندگی، تبخیر سطحی و چرخه آب می‌پردازد. ماهواره مذکور دومین ماهواره از سامانه دیده‌بانی زمین است که پس از ماهواره ترا (Terra) در ۴ می سال ۲۰۰۲ از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ (Vandenberg Air Force Base) توسط حامل فضایی دلتا ۲ (Delta II) به فضا پرتاب شد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون امسال به یک رکورد تاریخی رسیده و بر اساس داده‌های مرکز تحقیقات فضایی برزیل (Brazilian Space Agency)، تاکنون بیش از ۷۲ هزار و ۸۴۳ مورد آتش‌سوزی ثبت شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13783
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها