احتمال افزایش تعداد فضانوردان زن در پروژه بازگشت به ماه

0 495

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، پیش‌تر اعلام کرده بود که برای مأموریت پروژه بازگشت مجدد انسان به ماه یک زن و یک مرد فضانورد را اعزام خواهد کرد. در همین راستا و در جریان سخنرانی آنلاین جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا، برای دانشجویان دانشگاه کلرادو بولدر (University of Colorado Boulder)، وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است خدمه مأموریت آرتمیس همگی از بانوان فضانورد باشند، این‌گونه پاسخ داد: «آیا به این گزینه فکر کرده‌ایم؟ بله! و تعجب نمی‌کنم اگر چنین اتفاقی هم بیفتد.»

وی در ادامه با تأکید بر این موضوع که خدمه این مأموریت هنوز انتخاب نشده‌اند تصریح کرد با استناد به اطلاعاتی که در اختیار وی قرار داده شده است، انسان ظرف ۵ سال آتی بار دیگر با خدمه‌ای که همگی آمریکایی خواهند بود، به ماه قدم می‌گذارد. به گفته برایدنستاین، ممکن است ظرف ۵ سال آینده دو خدمه زن به ماه اعزام شوند.

آژانس فضایی آمریکا تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴ در چارچوب طرحی به نام آرتمیس (Artemis)، برنامه سفر به ماه را به اجرا بگذارد. مطابق اعلام ناسا در این طرح اولین فضانورد زن به ماه اعرام خواهد شد. این سازمان که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی موفق شده بود با پروژه فضاپیماهای آپولو (Apollo) اولین انسان‌های مرد را روی سطح ماه فرود بیاورد حالا در پروژه‌ای جدید یک فضانورد زن را به لیست ماه‌نوردان اضافه و پروژه را نیز به اسم خواهر این خدای یونانی نامگذاری کرده است.

جیم برایدنستاین پیش‌تر در دفاع از اعزام زن فضانورد به ماه در پروژه آرتمیس چنین گفته بود: «فکر می‌کنم خیلی زیباست که ۵۰ سال بعد از آپولو، با پروژه آرتمیس یک زن را به ماه بفرستیم. من یک دختر ۱۱ ساله دارم و دوست دارم او خود را در جایگاه زن بعدی مسافر ماه ببیند.»

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13779
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها