لباس جدید فضانوردی شرکت اسپیس‌ایکس+تصاویر

0 1,112

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) مدتی است که روی ساخت لباس فضانوردی ویژه‌ای به منظور استفاده در پرواز با کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) کار می‌کند و این روزها فضانوردان سازمان ناسا (NASA) با پوشیدن آن‌ها در پی بررسی میزان راحتی و نقاط ضعفشان هستند تا بتوانند در سال آینده از نسخه نهایی آن استفاده نمایند. ناسا اخیرا تصاویری را از فضانوردان خود هنگام پوشیدن این لباس‌ها منتشر کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، دو فضانورد ناسا، باب بهنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley) سال آینده توسط حامل فضایی فالکون 9 (Falcon 9) به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌شوند.

باب بهنکن فضانورد ناسا با لباس جدید فضانوردی در مقر اسپیس‌ایکس و در حال انجام شبیه‌سازی پرتاب کرو دراگون

داگ هارلی فضانورد ناسا در حال امتحان لباس جدید فضانوردی

پیش از این اسپیس‌ایکس اعلام کرده بود که در جریان آزمایش ماه آوریل در فلوریدا، نشتی یک اکسیدکننده به نام تترا اکسید نیتروژن (NTO) منجر به انفجار کپسول سرنشین‌دار دراگون (Dragon) شده است. دراگون در حین آزمایش در روز بیستم آوریل (۳۱ فروردین) تنها نیم ثانیه قبل از روشن شدن پیش‌رانشگرهای لغو پرواز، منفجر شد. این انفجار، برنامه زمان‌بندی شده اسپیس‌ایکس را برای پروازهای خدمه‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به تعویق انداخت و به‌ این‌ ترتیب تهیه نسخه نهایی آن تا سال ۲۰۲۰ به طول خواهد انجامید.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از لباس جدید فضانوردی اسپیس‌ایکس را مشاهده نمایید.