1398/06/03

ایده جدید ایلان ماسک برای زمینی‌سازی مریخ؛ استفاده از هزاران ماهواره آینه‌دار

ایلان ماسک (Elon Musk) پس از پیشنهاد منفجر کردن بمب اتم برای زمینی‌سازی مریخ راه حل دیگری برای قابل سکونت کردن این سیاره پیشنهاد داده است؛ استفاده از هزاران ماهواره آینه‌دار برای گرم کردن سیاره سرخ.
ایده جدید ایلان ماسک برای زمینی‌سازی مریخ؛ استفاده از هزاران ماهواره آینه‌دار

ماسک در توییتی از نظریه جدید خود برای قابل سکونت کردن مریخ برای انسان‌ها پرده برداشت: «فکر می‌کنم استفاده از هزاران ماهواره با پنل‌های انعکاسی ایده بهتری نسبت به منفجر کردن بمب اتمی برای گرم کردن سطح مریخ باشد.» با این حال ماسک استفاده از بمب اتمی را منتفی نداست و در توییت دیگری نوشت: «در ایده بمباران اتمی چندین واکنش هسته‌ای در بالای اتمسفر این سیاره رخ داده و منجر به تولید خورشید‌های مصنوعی می‌شود. این کار باعث مسموم شدن اتمسفر مریخ نشده و خطری ندارد.»

ایده جدید ایلان ماسک برای زمینی‌سازی مریخ؛ استفاده از هزاران ماهواره آینه‌دار

ایده به کارگیری ماهواره‌های آینه‌دار به جای بمب هسته‌ای از جدیدترین تلاش‌های ماسک برای زمینی‌سازی مریخ است. البته برای این کار چالش‌های بزرگی وجود دارد که ماسک به آن‌ها اشاره‌ای نکرده است. دانشمندان می‌گویند انفجار بمب هسته‌ای در بالای جو مریخ منجر به تشکیل ابرهایی بزرگ در جو این سیاره خواهد شد و با جلوگیری از رد شدن نور خورشید از جو، سطح این سیاره به جای گرم شدن سردتر خواهد شد.

همچنین سال گذشته پژوهشی منتشر شد که مطابق آن صرفاً رها کردن گاز دی‌اکسید کربن این سیاره برای اینکه جو آن به اندازه کافی دگرگون شود، کافی نخواهد بود. ضمن اینکه برخلاف زمین، جو مریخ همواره در حال از بین رفتن است و هر چه گاز در آن رها شود پس از مدتی به آرامی در فضای اطراف پخش خواهد شد.

افراد | Elon Musk