نصب آداپتور اتصال جدیدتوسط دو فضانورد ناسا

0 363

دو فضانورد سازمان ناسا (NASA)‌ به منظور نصب یک آداپتور اتصال جدید برای کپسول‌های سرنشین‌دار تجاری که در آینده راهی فضا خواهند شد، از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شدند. نیک هیگ (Nick Hague) و اندرو مورگان (Andrew R. Morgan) روز ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) ساعت ۲:۵۹ بعد از ظهر (به وقت آمریکا) راهپیمایی فضایی خود را آغاز نموده و به مدت ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه به انجام مأموریت فضایی خود پرداختند. این پنجمین پیاده‌روی فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال جاری است. 

این دو فضانورد موفق شدند یک آداپتور اتصال (Docking Adapter) را که برای ورودی‌های بعدی سفینه‌های فضایی استارلاینر سی‌اس‌تی-۱۰۰ (CST-100 Starliner) و کرو دراگون (Crew Dragon) استفاده خواهد شد، نصب نمایند.

فضاپیمای استارلاینر سی‌اس‌تی -۱۰۰ نام فضاپیمای تجاری ساخت شرکت بوئینگ (Boeing) به سفارش ناسا است. سی‌اس‌تی -۱۰۰ کوتاه شده عبارت Crew Space Transportation به معنی حمل و نقل فضایی خدمه است و از قابلیت حمل فضانوردان به فضا برخوردار است.

فضاپیمای کرو دراگون نیز ساخت شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) می‌باشد که سازندگان این فضاپیما در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار جهت توسعه پروژه حمل فضانورد از ناسا دریافت کردند. قرار است از کپسول فضایی کرو دراگون در ۱۰ مأموریت برای نقل‌ و انتقال فضانوردان و تجهیزات به ایستگاه فضایی و بازگشت به زمین استفاده شود. کپسول فضایی کرو دراگون با کپسول دراگون اسپیس‌ایکس در طراحی متفاوت است؛ از کپسول دراگون تنها برای حمل محموله به فضا استفاده خواهد شد. همچنین کپسول کرو دراگون با قابلیت حمل هفت فضانورد دارای سه پنجره بزرگ است که فضانوردان با استفاده از آن می‌توانند زمین و فضا را مشاهده نمایند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13769
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها