اعلام رسمی آغاز کار فرماندهی فضایی ارتش آمریکا

0 748

مایک پنس (Mike Pence) معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در شورای ملی فضایی (National Space Council) اعلام كرد كه تا اواخر ماه جاری میلادی، گامی اساسی در ایجاد جدیدترین شاخه ارتش برداشته خواهد شد.

طبق اظهارات پنس، فرماندهی فضایی ارتش ایالات متحده (U.S. Space Command) از ۲۹ اوت (۷ شهریور) رسما شروع به کار می‌کند. این واحد متشکل از ۸۷ نفر تحت فرماندهی ژنرال نیروی هوایی، جان ریموند (John Raymond)، که توسط مجلس سنای آمریکا (United States Senate) به عنوان اولین فرمانده این نیروها انتخاب شده است، فعالیت خواهند کرد. به گفته پنس، انتظار می‌رود شاخه نظامی نیروی فضایی تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود که البته این امر مستلزم جلب موافقت کنگره (U.S. Congress) و تأمین بودجه مورد نیاز است.

پنس در اظهارات خود تصریح کرد: «نیروی فضایی ایالات متحده اطمینان خواهد داد كه کشور ما برای دفاع از مردم، منافع و اعتبارمان در پهنه بی‌کران فضا و همچنین در اینجا، روی زمین، از آمادگی لازم برخوردار است و این مهم با استفاده از فناوری‌ها جهت پشتیبانی از دفاع مشترک برای دسترسی به فضای بیرون از کره زمین محقق می‌شود.»

فرماندهی فضایی آمریكا در حقیقت یگان متحد ارتش ایالات متحده است كه مسئول عملیات‌های دفاعی این كشور در فضا محسوب می‌گردد. این یازدهمین فرماندهی یگان رزمی متحد وزارت دفاع آمریکا (U.S. Department of Defense)، در كنار فرماندهی استراتژیك (U.S. Strategic Command)، فرماندهی عملیات ویژه (United States Special Operations Command) و سایر فرماندهی‌های نظامی این کشور است.

طبق گفته معاون وزیر دفاع آمریکا، پاتریک شاناهان (Patrick Shanahan)، در حالی که نیروی فضایی (U.S. Space Force) و فرماندهی فضایی این کشور با یکدیگر به فعالیت خواهند پرداخت اما این دو نهادهای یکسانی نیستند؛ نیروی فضایی تأمین کننده پرسنل، منابع و امکانات جهت پشتیبانی از عملیات‌ها فضایی است، در حالی که فرماندهی فضایی به عنوان یک ستاد عملیاتی خدمت خواهد کرد که ظرفیت‌ها و امکانات را به کار گرفته و عملیات‌های فضایی را هدایت خواهد نمود. 

در دسامبر سال ۲۰۱۸ بود که دونالد ترامپ (Donald Trump) دستور ایجاد فرماندهی فضایی آمریکا را صادر کرد. شایان ذکر است هزینه نیروی فضایی آمریکا بالغ بر دو میلیارد دلار برآورد شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13768
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها