پرواز فضاپیمای دریمچیسر با حامل فضایی جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 432

شرکت یونایتد لانچ آلیانس (United Launch Alliance) اعلام کرد جدیدترین پرتابگر خود با نام ولکان سنتاور (Vulcan Centaur) را از سال ۲۰۲۱ برای شش پرواز فضاپیمای دریمچیسر که جهت ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار گرفته می‌شود در اختیار شرکت سیرا نوادا (Sierra Nevada) قرار خواهد داد.

فاتح اوزمن(Fatih Ozmen) مدیر عامل سیرا نوادا می‌گوید: «دریمچیسر را می‌توان با استفاده از حامل‌های فضایی مختلف پرتاب کرد؛ بنابراین ما گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشتیم. اما به دلیل همکاری نزدیک در اجرای برنامه دریمچیسر (Dream Chaser) با یونایتد لانچ آلیانس، این شرکت را برای پرتاب فضاپیمایمان انتخاب کردیم و مطمئن هستیم تجربه این شرکت در امنیت و دقت و همچنین استفاده از بهترین ترکیب نوآوری و تحقیق به ما کمک می‌کند که کار به خوبی انجام گیرد.»

یونایتد لانچ آلیانس که از دسامبر سال ۲۰۰۶ به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت سامانه‌های فضایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin Space Systems) و شرکت دفاعی، فضایی و امنیتی بوئینگ (Boeing Defense, Space & Security) تشکیل شد، در حال حاضر تعدادی از پرتابگرها مانند اطلس-۵ (Atlas V) و دلتا-۴ (Delta IV) را تولید می‌کند که برای حمل محموله‌های مختلف مانند ماهواره‌های هواشناسی، امنیت ملی، کاوشگرهای علمی و مدارگرد را به مشتری‌های مختلف از جمله وزارت دفاع آمریکا (United States Department of Defense)، سازمان ناسا (NASA) و سایر سازمان‌های دولتی قرار می‌دهد.

فضاپیمای قابل استفاده مجدد دریمچیسر شرکت سیرا نوادا به عنوان یک وسیله نقلیه سرنشین‌دار که می‌تواند تا هفت نفر را به مدار زمین ببرد طراحی شد. این سفینه همچنین می‌تواند برای حمل بار از زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بالعکس استفاده شود. دریمچیسر در حالت عمودی بر روی حامل فضایی ولکان سانتاور پرتاب می‌شود و به شکل خودکار به صورت افقی در باند یک فرودگاه معمولی فرود می‌آید.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13749
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها