زمینه‌های همکاری سازمان فضایی استرالیا و شرکت بوئینگ

0 689

استرالیا تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ارزش بازار فضایی خود را از ۳/۹ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۲/۷ میلیارد دلار آمریکا) در حال حاضر به ۱۲ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۸/۳ میلیارد دلار آمریکا) افزایش دهد. همچنین این کشور می‌خواهد تا آن سال تعداد افراد شاغل در صنعت فضایی را از ۱۰ هزار نفر کنونی دو برابر کند و به ۲۰ هزار نفر افزایش دهد. استرالیا برای رسیدن به این اهداف به همکاری با شرکت‌های فضایی بزرگی اقدام کرده است. امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بین سازمان فضایی استرالیا و شرکت بوئینگ (Boeing) در همین راستاست. این تفاهم دربرگیرنده حمایت بوئینگ از تحقیقات و توسعه، نوآوری، آموزش حوزه STEM ( آموزش در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و برنامه‌های دولتی استرالیا برپایه اولویت‌های سازمان فضایی این کشور است.

استرالیا و شرکت بوئینگ سابقه‌ای طولانی در زمینه همکاری‌های فضایی دارند و این شرکت دارای زیرمجموعه‌ای به نام بوئینگ استرالیا (Boeing Australia) در این کشور است. از میان همکاری‌های فضایی استرالیا و شرکت بوئینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– راه‌اندازی چهار پروژه تحقیق و توسعه نوین در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود (Commonwealth Science and Industrial Research Organisation به‌اختصار CSIRO) وابسته به دولت فدرال استرالیا با همکاری شرکت بوئینگ برای مدت ۳۰ سال.

– استفاده نیروهای مسلح استرالیا از ماهواره‌های ساخت شرکت بوئینگ شامل ماهواره‌های مخابراتی دابلیوجی‌اس (WGS سرواژه Wideband Global SATCOM) و اینتلست 22 (Intelsat 22)

– زیرمجموعه دفاعی بوئینگ در استرالیا با نام بوئینگ دیفنس استرالیا (Boeing Defence Australia) طرف قرارداد نیروهای مسلح استرالیا برای پروژه دسترسی پایانه‌های مخابراتی ساخت استرالیا به شبکه مخابراتی دابلیو‌جی‌اس است.

– شرکت بوئینگ استرالیا سامانه آموزشی بر پایه واقعیت مجازی برای فضاپیمای تجاری سی‌اس‌تی-۱۰۰ استارلاینر (CST-100 Starliner) ساخت شرکت بوئینگ فراهم کرده که قرار است در آینده بار، مسافران یا فضانوردانی را به مدار کم ارتفاع زمین بفرستد.

– بخش هرایزن‌ایکس ونچرز Boeing HorizonX Ventures زیرمجموعه شرکت بوئینگ که در استارت‌آپ‌های آینده‌دار سرمایه‌گذاری می‌کند در استارت‌آپی به نام میریوتا (Myriota) در آدلاید استرالیا سرمایه‌گذاری کرده است. این استارت‌آپ در زمینه اینترنت اشیا فعالیت می‌کند و تصمیم دارد با مخابرات ماهواره‌ای دسترسی ارزان‌قیمت به نقاط دورافتاده فراهم کند.

– شرکت بوئینگ با دانشگاه کوئینزلند استرالیا (University of Queensland) به همراه آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات‌متحده و گروه علوم و فناوری دفاعی (DST Group) وابسته به وزارت دفاع استرالیا در برنامه آزمایش پژوهشی بین‌المللی پرواز هایپرسونیک (Hypersonic International Flight Research Experimentation به‌اختصار HIFiRE) همکاری موفقی داشته‌اند.

در تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فضایی استرالیا و شرکت بوئینگ همکاری در زمینه‌های وسیعی ازجمله پایش زباله‌های فضایی، ساخت پیشرفته و تولید سوخت در فضا، واقعیت مجازی و هدایت فضاپیما از دور پررنگ شده است.


منبع spaceref
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13748
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها