ضرر چند میلیون دلاری شرکت ماهواره‌ای تایلندی

0 646

سیروس برزو: شرکت تایلندی تایکوم (Thaicom)  گزارش مالی خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، درآمد اپراتوری تایکوم ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش یافته و به ۳۸.۸ میلیون دلار رسیده که نشان‌دهنده ضرر ۴.۳۶ میلیون دلاری این شرکت است. دلیل این مسئله این است که ماهواره‌های تایکوم ۵، ۶، ۷ و ۸ تنها با ۵۳ درصد توانایی‌های خود فعالیت کرده‌اند. در همین زمان، بارگیری ماهواره تایکوم ۴ از ۳۱ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

تایکوم نام مجموعه‌ای از ماهواره‌های ارتباطی تایکوم است؛ شرکتی که توسط تاکسین شیناواترا (Thaksin Shinawatra) نخست‌وزیر سابق تایلند تاسیس شده است. این شرکت ناوگان ماهواره‌ای تایکوم و سایر مشاغل ارتباط از راه دور در تایلند و منطقه آسیا و اقیانوسیه را در اختیار دارد. منظومه ماهواره‌ای این شرکت به عنوان نمادی از فناوری ارتباطات پیشرفته تایلند بشمار می‌رود.

شركت رایانه‌ای و ارتباطاتی شیناواترا مستقر در تایلند در سال ۱۹۹۱ قراردادی ۱۰۰ میلیون دلاری با شرکت فضایی و ارتباطاتی هیوز (Hughes) به منظور ساخت اولین ماهواره ارتباطی تایلند امضا كرد. نخستین ماهواره با نام تایکوم ۱، در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۹۳ از پایگاه پرتاب‌های فضایی کورو (Kourou cosmodrome)، توسط پرتابگر آریان-۴ (Ariane 4) به فضا پرتاب شد که شامل ۱۲ فرستنده باند C بود و منطقه‌ای از ژاپن تا سنگاپور را پوشش می‌داد. در سال‌های بعد تغییرات بنیادین در مالکیت و ساختار آن به وجود آمد.

ماهواره‌های تایکوم ۱، تایکوم ۲ و تایکوم ۳ (پرتاب شده از کورو توسط پرتابگر آریان-۴) اینک از رده خارج شده‌اند اما تایکوم ۴ و تایکوم ۵ (پرتاب شده از کورو توسط پرتابگر آریان-۴) و همچنین تایکوم ۶، تایکوم ۷ و تایکوم 8 (پرتاب شده از پایگاه فضایی کاناورال (Cape Canaveral) توسط پرتابگر فالکون-۹ (Falcon 9)) فعالیت دارند که بر اساس اطلاعیه شرکت صاحب آن نتوانسته‌اند جایگاه مناسبی پیدا کنند و زیان‌ده شده‌اند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13728
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها