رونمایی از یک سرویس ردیابی ماهواره‌ای توسط شرکت آمریکایی

0 712

شرکت لئولبس (LeoLabs) که در زمینه مشاهده ویژگی‌ها و رویدادهای زیست‌محیطی فعالیت می‌کند، از یک سرویس ردیابی ماهواره‌ای به نام لئوترک (LeoTrack) رونمایی کرد. لئوترک طیف وسیعی از خدمات و اطلاعات از جمله ردیابی و یا عبورهای برنامه‌ریزی شده توسط فضاپیماها و همچنین ابزارهای بصری را برای اپراتورهای ماهواره‌های کوچک و ماهواره‌های مکعبی فراهم می‌کند.

طبق اظهارات مایک نیکولز (Mike Nicolls)، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری این شرکت، آنچه که این خدمات را منحصر به فرد می‌کند، دقت آن است. او می‌گوید: «لئوترک قادر است موقعیت ماهواره‌ها را با تقریب صد متر مشخص نماید و برای مشتریان، راه‌هایی سودمند برای ردیابی اشیاء مختلف در فضا ارئه دهد.»

گفتنی است لئوترک از طریق اشتراک‌هایی در وبسایت به فروش می‌رسد. در یک اشتراک استاندارد ۱۲ ماهه، هزینه ردیابی هر ماهواره برای هر ماه ۲۵۰۰ دلار برآورد شده است.

شرکت لئولبس در سال ۲۰۱۶ توسط دانشمندان و افرادی پرسابقه در صنعت فضا تاسیس شد. این تیم به سرعت در حال کار بر روی یک شبکه جهانی راداری و پلتفرم خدمات داده است که به اپراتورهای ماهواره‌ای کمک می‌کند تا از خدمات خود به طور ایمن استفاده نمایند؛ همچنین برای نهادهای فضایی دولتی، قابلیت نظارت دقیق و جامع بر اکوسیستم مدار پایین زمین (LEO) را فراهم می‌آورد.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13684
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها