سرمایه‌گذاری لاکهید مارتین در یک استارت‌آپ کوچک فضایی

0 945

بخش سرمایه‌گذاری شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) در استارت‌آپ کوچک ای‌بی‌ال اسپیس سیستم (ABL Space Systems) که در زمینه پرتاب فضاپیما فعالیت می‌کند، سرمایه‌گذاری کرده است. ای‌بی‌ال اسپیس سیستم در بیانیه‌ای اعلام کرده که به این توافق مالی با لاکهید مارتین دست یافته اما از ارائه برخی جزئیات آن از جمله میزان سرمایه‌گذاری خودداری نموده است.

بنابر اعلام این شرکت، این بودجه قرار است جهت توسعه و برنامه آزمایشی حامل فضایی کوچکی به نام RS1، از جمله برای آزمون مرحله یکپارچه‌سازی آن، هزینه شود. این شرکت در نظر دارد اولین پرتاب توسط این پرتابگر را در سال ۲۰۲۰ به انجام برساند.

ای‌بی‌ال اسپیس سیستم بر نقش RS1 در پشتیبانی از استقرار منظومه‌های ماهواره‌ای بزرگ باندپهن تاکید کرده است. علاوه بر این، هر دو شرکت مذکور از امکان استفاده این حامل فضایی برای انجام ماموریت‌های دولتی خبر داده‌اند؛ چرا که RS1 می‌تواند با استفاده از کانتینرهایی به محل‌های مختلف پرتاب منتقل شده و در آنجا مورد استفاده قرار گیرد.

ای‌بی‌ال اسپیس سیستم در سال ۲۰۱۷ توسط برخی از مهندسان سابق شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) و به منظور توسعه حامل‌های فضایی کم‌هزینه برای صنایع ماهواره‌ای کوچک تاسیس شد. این استارت‌آپ از تیمی با بیش از ۲۰ مهندس با سابقه کار در شرکت‌های فضایی معتبری چون اسپیس‌ایکس، لاکهید مارتین، بوئینگ (Boeing) و ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) تشکیل شده و توسط گروهی از سرمایه‌گذاران خصوصی پشتیبانی می‌شود.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13682
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها