واگذاری سه سامانه پایشی سنجش از دور به استارت‌آپ‌ها

0 803

سازمان فضایی ایران تصمیم گرفته است ۳ سامانه پایشی حوزه فناوری سنجش از دور را به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه واگذار نماید. در همین راستا نخستین جلسه هماهنگی جهت واگذاری این ۳ سامانه پایشی اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه برگزار شد. این استارت‌آپ‌ها محصولات خود را در گردهمایی استارت‌آپ‌ها و نمایشگاه الکامپ ارائه داده بودند.

در این جلسه استارت‌آپ‌هایی از دانشگاه‌های شریف و خواجه نصیر برای تولید محصولات پایشی شناسایی گرد و غبار و تغییرات سطح آب تالاب‌ها و نیز یک استارت‌آپ برای تولید محصول تغییرات سطح آب تالاب‌ها و پایش برف و استارت‌آپ دیگری نیز برای تولید محصولات سنجش از دور در بخش کشاورزی، آمادگی اولیه خود را اعلام کردند.

گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی از ۱۶ تا ۱۸ تیر ماه سال جاری و با همکاری سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه فضایی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

همچنین بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) در روزهای ۲۷ الی ۳۰ تیر سال جاری برگزار گردید و طی آن ۸ استارت‌آپ فعال در حوزه فضایی در این نمایشگاه حضور یافتند. حضور استارت‌آپ‌های فضایی با همکاری سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی در الکامپ امسال برای نخستین‌بار انجام گرفت.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13676
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها