طرح ناسا و آژانس فضایی اروپا برای انتقال قطعاتی از مریخ به زمین

0 605

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، و آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) در حال کار بر روی ماموریتی هستند که طی آن قرار است قطعات و نمونه‌هایی عالی و بکر را از مریخ به زمین انتقال دهند؛ امری که حامیان سفر به مریخ معتقدند قدم دیگر و مهمی در مطالعه این سیاره و شناسایی قابلیت‌های احتمالی حیات در آنجا خواهد بود.

بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود در اوایل دهه ۲۰۳۰ شاهد انتقال نمونه‌هایی بکر از مریخ به زمین خواهیم بود.

تصور یک هنرمند از طرح ناسا و نحوه اجرای آن برای انتقال نمونه از سطح مریخ به زمین

برایان مویرهد (Brian Muirhead) از آزمایشگاه پیشرانش جت (Jet Propulsion Laboratory) ناسا می‌گوید: «ما نیازمند انتقال مواد و تکه‌هایی از مریخ هستیم تا آن‌ها را در آزمایشگاه‌های خود مورد بررسی قرار دهیم.» او ادامه می‌دهد: «بدین ترتیب دانشمندان سراسر جهان قادر به تجزیه و تحلیل دقیق‌تر چنین نمونه‌هایی خواهند بود. آن‌ها می‌توانند این کار را با روش‌هایی بسیار متنوع‌تر از آنچه یک کاوشگر در سطح مریخ انجام می‌دهد٬ صورت دهند. این موضوع به ما در درک بهتر پیشینه مریخ از یک نگاه زیست‌شناسانه کمک خواهد کرد.»

در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، احتمال اینکه چنین بررسی‌هایی به یافتن نشانه‌هایی از حیات در سیاره سرخ منجر شود وجود خواهد داشت. این طرح طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سال ۲۰۳۱ انجام گیرد. البته به گفته مویرهد این پروژه هنوز رسمی نشده است و کار بر روی جزئیات آن ادامه دارد.

منبع Space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13615
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها