کپسول دراگون با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد+فیلم

کپسول دراگون (Dragon) که روز پنجشنبه (۳ مرداد) توسط ماهواره‌بر فالکون ۹ (Falcon 9) به فضا پرتاب شده بود، در روز شنبه (۵ مرداد) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و با موفقیت به آن متصل شد.

این کپسول که متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) است، در ابتدا قرار بود در روز چهارشنبه (۲ مرداد) به فضا ارسال شود، اما به علت شرایط بد جوی، این پرتاب برای حدود ۲۴ ساعت به تعویق افتاد و به ساعت ۲:۳۱ بامداد جمعه موکول شد. پرتاب کپسول دراگون از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) در ایالت فلوریدا صورت گرفت.

ادراگون یک فضاپیمایی تجاری قابل استفاده مجدد با قابلیت حمل ۶۰۰۰ کیلوگرم محموله است. سازندگان این فضاپیما در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار جهت توسعه پروژه حمل فضانورد از سازمان ناسا (NASA) دریافت کردند.

دراگون یک فضاپیمایی تجاری قابل استفاده مجدد با قابلیت حمل ۶۰۰۰ کیلوگرم محموله است. سازندگان این فضاپیما در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار جهت توسعه پروژه حمل فضانورد از سازمان ناسا (NASA) دریافت کردند.

دراگون در این ماموریت، محموله‌هایی از جمله یک پرینتر سه بعدی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتقال داده است؛ هدف از ارسال این محموله کمک به تولید بافت انسانی در ایستگاه فضایی است. از دیگر آزمایش‌هایی که قرار است توسط محموله‌های ارسالی دراگون انجام گیرد می‌توان به بررسی نحوه ارتباط میکروب‌ها با سنگ‌ها در شرایط بی‌وزنی به منظور کمک به توسعه تدابیر استخراج‌های فضایی اشاره نمود.