آزمایش فضاپیمای استارهاپر با موفقیت انجام شد

0 608

پس از شکست آزمایش فضاپیمای استارهاپر (Starshopper) در روز چهارشنبه (۲ مرداد ماه)، شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) این آزمایش را پنجشنبه شب (۳ مرداد ماه) با موفقیت به انجام رساند. طی این آزمایش که در مقر پرتاب این شرکت واقع در بوکاچیکا (Boca Chica) در تگزاس جنوبی انجام شد، استارهاپر با استفاده از موتور اس‌ان۶ رپتور (SN6 Raptor) حدود ۲۰ متر بالا رفت و دوباره به محل پرتاب خود بازگشت.

ایلان ماسک (Elon Musk) بنیانگذار و مدیرعامل رئیس شرکت اسپیس‌ایکس نیز در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که استارهاپر آزمایش خود را با موفقیت انجام داده است.

در آزمایش نخست، همان‌طور که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید، ۴ دقیقه بعد از آغاز به کار فضاپیمای استارهاپر، یک انفجار کوچک اتفاق افتاد؛ اما تنها در عرض چند ثانیه آتش تمام فضاپیما را فرا گرفت. با این که آتش به سرعت خاموش شد ولی همین حادثه کافی بود تا پرواز بزرگ بعدی اسپیس‌ایکس را به تعویق اندازد.

 

استارهاپر وسیله‌ای برای آزمایش قابلیت‌های نسخه نهایی و فناوری‌های به کار رفته در فضاپیمای استارشیپ (Starship) است و هدف اسپیس‌ایکس این است که نسخه نهایی آن، فضاپیمای استارشیپ را به فضا ببرد. مقصود از طراحی فضاپیمای استارشیپ توسط شرکت اسپیس‌ایکس، ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ اعلام شده‌ است. 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13589
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها