شبیه سازی فرود از فضا توسط واقعیت مجازی در موزه علوم لندن

0 637

مسئولان موزه علوم لندن با مشارکت دو شرکت دیگر توانسته اند فرود آقای تیموتی پیکه از فضا به زمین را توسط فناوری واقعیت مجازی بازآفرینی کنند تا بازدیدکنندگان این موزه این اتفاق هیجان انگیز را به صورت مجازی تجربه کنند.

شاید شما هرگز نتوانید به فضا سفر کنید، اما به لطف فناوری واقعیت مجازی می توانید این سفر را به صورت مجازی تجربه کنید.به تازگی در موزه علوم لندن این امکان برای بازدید کنندگان فراهم شده است که فرود فضانورد انگلیسی آقای تیموتی پیکه، از فضا به زمین را پس از شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی، از طریق فناوری واقعیت مجازی تجربه کنند.

مسئولان موزه علوم لندن توانسته اند با شرکت Atlantic Productions و توسعه دهندگان شرکت Alchemy VR این تجربه بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان موزه فراهم کنند. در این پروژه فرود آقای پیکه در صحرای قزاقستان در ماه ژوئن ۲۰۱۶ پس از سفر شش ماهه او به فضا، باز آفرینی شده است.

جاناتان نیوبی، مدیر عامل موزه علوم لندن اذعان کرد: “فناوری واقعیت مجازی به سرعت در حال دست یافتن به جایگاه واقعی خود است و از اینکه هم اکنون این فناوری واقعا پیشرفته را در اختیار داریم، واقعا خوشحال هستیم.”وی در ادامه گفته های خود افزود که این اقدام نه تنها باعث می شود بازدیدکنندگان اکتشافات فضایی را تجربه می کنند؛ بلکه ماجراجویی ها و تلاش های آقای پیکه را نیز از نزدیک احساس می کنند.در این پروژه از هدست های واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ استفاده شده است و در آن فضای داخلی کپسول Soyuz TMA-19M که آقای تیموتی پیکه برای فرود خود از آن استفاده کرده است، شبیه سازی شده است.

در این پروژه تمام اتفاقات مسیر ۴۰۰ کیلومتری شبیه سازی شده است و سرعت کپسول که ۲۵۰۰۰ کیلومتر در ساعت بوده است، تا میزان بسیار زیادی کاهش داده شده است. بازدیدکنندگان تمام اتفاقات پر مخاطره سفر را در حالی تجربه می کنند که بر روی یک صندلی مجلل نشسته اند.خوشبختانه اعضای تیمی که این گزارش را تهیه کرده اند، نیز موفق شدند فرود آقای پیکه را به صورت مجازی تجربه کنند و آن ها نیز این تجربه را هیجان انگیز و بسیار وحشتناک توصیف کردند.
آقای آنتونی جِفِن، مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت Atlas Production به بیان این مطلب پرداخت که شبیه سازی فرود آقای پیکه کاملا واقعی نیست؛ اما به واقعیت بسیار نزدیک است.جالب است بدانید که از خود آقای پیکه نیز خواسته شد تا سفر خود را یک بار دیگر به این صورت تجربه کند. وی پس از مشاهده این محتوای واقعیت مجازی، اذعان کرد که واقعا تحت تاثیر قرار گرفته است و احساس کرده است که واقعا در کپسول فضایی نشسته و در حال فرود آمدن است.آقای جفن اذعان کرد که اعضای تیم تحقیقاتی او با استفاده از ۱۰۰ کامپیوتر و به مدت یک ماه تلاش کرده اند که این محتوای واقعیت مجازی را با وضوح ۵K رندر کنند؛ اما بازدید کنندگان موزه علوم لندن به دلیل استفاده از هدست Gear VR سامسونگ، آن را با وضوح ۲٫۵K مشاهده می کنند.آقای پیکه نخستین فضانورد انگلیسی است که توانسته است وارد ایستگاه فضایی بین المللی شود. وی در ماه ژوئن سال گذشته به همراه دو فضانورد دیگر در یک سفر ۷ ساعته با کپسول فضایی Soyuz بر روی زمین فرود آمدند. لازم به ذکر است که خود کپسول فضایی Soyuz هم از ابتدای سال ۲۰۱۷ در موزه علوم لندن در معرض نمایش قرار داده شده است.

منبع کلیک
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1356
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها