حضور اسپاش در ۲۵امین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

0 795

علیرضا فتحی: بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) در روزهای ۲۷ الی ۳۰ تیر سال جاری برگزار شد و دفتر مطالعات فضایی اسپاش به همراه ۷ استارت‌آپ فعال در حوزه فضایی نیز در این نمایشگاه حضور یافتند. حضور استارت‌آپ‌های فضایی با همکاری سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی در الکامپ امسال برای نخستین‌بار انجام شده است.

دفتر مطالعات فضایی اسپاش که در حوزه مطالعات راهبردی، اطلاع‌رسانی و ترویج در حوزه صنعت فضایی فعالیت می‌کند، همواره سعی داشته تا صدای صنعت فضایی بوده و اخبار روز دنیا را به سمع و نظر علاقه‌مندان این حوزه برساند. از مهم‌ترین فعالیت‌های اسپاش می‌توان به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی فضا (لینک)، برگزاری تورهای رصدی، تهیه دوره‌ها و محتوای آموزشی، مشاوره تجاری برای راه‌اندازی شرکت‌های فعال حوزه فضایی و برگزاری رویدادهای آموزشی اشاره کرد. در جریان نمایشگاه الکامپ، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی و رضا تقی‌پور رییس اسبق سازمان فضایی از غرفه اسپاش بازدید کردند و دیگر بازدیدکنندگان نیز از این غرفه استقبال کردند.

علاوه بر سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و اسپاش، دیگر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه که در حوزه فضایی فعالیت دارند عبارتند از استارت‌آپ سنجش از دور تیزنگر، استارت‌آپ فعال در حوزه کشاورزی کشت‌یار، شرکت مدیریت مکانی فضاکاو، شرکت سنجش از دور کشاورزی سادک، استارت‌آپ سمیتیو، شرکت شریف همراه پژوهان و مرکز نوآوری گیتا.

مرتضی براری در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت: «رونمایی از محصولات استارت‌آپی فضاپایه در نمایشگاه الکامپ امسال با حمایت سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی صورت گرفته است.» وی با تأکید بر اینکه بسیاری از دستگاه‌های دولتی نیاز به دریافت اطلاعات زیست‌محیطی بر مبنای پایش‌های دوره‌ای دارند، گفت: «داده‌های فضایی می‌تواند به این سازمان‌ها کمک بسیاری کند. برای مثال سازمان محیط زیست نیازمند دریافت اطلاعات از آخرین تغییرات دریاچه‌ها، تالاب‌ها و آلودگی‌های هوا، دریا، آب و خاک است که باید اطلاعات در این زمینه را مانیتور و به صورت دوره‌ای رصد کرده تا در جریان وضعیت محیط زیست قرار گیرد.»

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13559
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها