سازمان فضایی اروپا کاوشگر به ماه می فرستد

0 607

آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) قصد دارد یک کاوشگر رباتیک به منظور نمونه‌برداری از ماه به این سیاره ارسال کند و بدین ترتیب زمینه را برای ارسال فضانورد به آن آماده نماید. برای این منظور آژانس فضایی اروپا مشغول همکاری با آژانس‌های فضایی کانادا (Canadian Space Agency) و ژاپن (JAXA) است تا مقدمات ماموریت هراکلس مون (Heracles Moon) را آماده کند. این ماموریت احتمالاً در میانه یا اواخر دهه ۲۰۲۰ میلادی انجام خواهد شد.

آژانس فضایی اروپا در وب‌سایت خود در این باره نوشته است: «کاوشگر ماه برای آماده‌سازی ورود فضانوردان به سیاره، سطح آن را بررسی می‌کند. همچنین پس از جمع آوری نمونه از ماه آن را به زمین می‌فرستد.»

طبق برنامه این پروژه، فرودگر ماه با کمک ایستگاه گیت‌وی (Gateway) که در دهه ۲۰۲۰ میلادی در مدار ماه قرار داده می‌شود، فعالیت می‌کند. به طور دقیق در ماموریت هراکلس یک فرودگر ماه حامل کاوشگری روی سطح این سیاره فرود می‌آید. فضانوردان مستقر در این ایستگاه‌ها کاوشگر را کنترل می‌کنند و گجت به جمع آوری نمونه از سطح سیاره می‌پردازد. نمونه‌های جمع آوری شده از سطح ماه به فرودگر منتقل می‌شود و این فرودگر به منظور تحویل نمونه‌ها، به ایستگاه‌های موجود در مقر ماه می‌رود. این نمونه‌ها به وسیله کپسول اوریون (Orion) به زمین ارسال می‌شوند.

چنین ماموریتی نشان دهنده تغییر مسیر آژانس فضایی اروپا است. این سازمان از زمان تأسیس خود در ۱۹۷۵ میلادی به طور کلی روی وجوه علمی اکتشافات فضایی تمرکز کرده است.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13555
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها