1398/04/29

علت انفجار ماه آوریل کپسول دراگون مشخص شد

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد در جریان آزمایش ماه آوریل در فلوریدا، نشتی یک اکسیدکننده به نام تترا اکسید نیتروژن (NTO) منجر به شکل‌گیری یک واکنش با تیتانیوم و در نهایت انفجار کپسول سرنشین‌دار دراگون (Dragon) شده است.
علت انفجار ماه آوریل کپسول دراگون مشخص شد

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد در جریان آزمایش ماه آوریل در فلوریدا، نشتی یک اکسیدکننده به نام تترا اکسید نیتروژن (NTO) منجر به شکل‌گیری یک واکنش با شیر تیتانیوم و در نهایت انفجار کپسول سرنشین‌دار دراگون (Dragon) شده است. دراگون در حین آزمایش در روز بیستم آوریل (۳۱ فروردین) تنها نیم ثانیه قبل از روشن شدن پیش‌رانشگرهای لغو پرواز، منفجر شد. این انفجار، برنامه زمان‌بندی شده اسپیس‌ایکس را برای پروازهای خدمه‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به تردید انداخته است.

علت انفجار ماه آوریل کپسول دراگون مشخص شد

هانس کوینسگمن (Hans Koenigsmann) معاون رئیس اسپیس‌ایکس که وظیفه تضمین موفقیت ماموریت‌های این شرکت را بر عهده دارد، امکان ارسال انسان به فضا با کپسول دراگون را برای امسال هنوز میسر خواند و گفت: «البته این کار نیازمند انجام اقدامات زیادی در ماه‌های باقی‌مانده است.»

کاترین لودرز (Kathryn Lueders) مدیر برنامه خدمت تجاری ناسا نیز تاکید کرد که تایید یک سفینه فضایی برای حمل انسان یک پروسه طولانی است که نیاز به پروازهای آزمایشی زیادی دارد.

شرکت های اسپیس‌ایکس و بوئینگ (Boeing) با همکاری یکدیگر بر روی ساخت کپسول‌هایی برای اعزام انسان به ایستگاه فضایی بین‌المللی از خاک آمریکا فعالیت می‌کنند. از زمان خاتمه برنامه شاتل فضایی آمریکا در سال ۲۰۱۱، ارسال انسان به این ایستگاه از خاک این کشور صورت نگرفته است و آمریکا برای ارسال فضانوردان به فضا به کپسول‌های خریداری شده سایوز (Soyuz) روسیه که از قزاقستان پرتاب می‌شوند، تکیه کرده است.

سازمان ها | SpaceX | Boeing