ناسا در فضا فلفل پرورش می‌دهد

0 492

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، قصد دارد در ایستگاه فضایی بین‌المللی فلفل قرمز (تند) اسپانیایی پرورش دهد. هدف از این کار تامین یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی تازه برای فضانوردانی است که به مریخ سفر می‌کنند. این نخستین گیاه میوه داری خواهد بود که آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی کشت می کند و پرورش می دهد.

از آنجایی که ناسا قصد فرستادن فضانورد به مریخ را دارد، یافتن گیاهان و میوه‌هایی که بتوان همراه آن‌ها ارسال کرد، بسیار مهم است. به گفته جاکوب تورس (Jacob Torres) یکی از دانشمندان ناسا، کوتاهترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می‌کشد و وعده‌های غذایی آماده نمی‌تواند ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز فضانوردان را در این مدت تامین نماید. بنابراین قبل از آنکه ناسا فضانورد به سمت سیاره سرخ بفرستد، دانشمندان باید راهی برای تامین رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات تازه برای آنها بیابند.

اما پرورش گیاه در فضا کار مشکلی است. در همین راستا دانشمندان متوجه شده‌اند نوع خاصی از فلفل قرمز می‌تواند به راحتی گرده‌افشانی کند و در محیط‌های با غلظت بالای دی‌اکسیدکربن زنده بماند. علاوه بر تمام این موارد٬ این نوع فلفل مملو از ویتامین است و به فضانوردان کمک می‌کند با برخی مشکلات سلامتی در فضا مقابله کنند.

درهمین راستا ناسا امیدوار است محصولات مختلفی با ارزش‌های غذایی متفاوت در فضا پرورش دهد. سازمان فضایی آمریکا تاکنون سه نوع کاهو در فضا پرورش داده است٬ اما فلفل قرمز اسپانیایی نخستین گیاه میوه‌داری است که قرار است در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرورش داده شود.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13500
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها