رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد شبکه ماهواره‌ای اینترنت

0 682

سیروس برزو: روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی (The Times of Israel) گزارش داد شرکت صهیونیستی ان.اس.ال کام (NSLComm) قصد دارد یک شبکه ماهواره‌ای برای اینترنت باند پهن و امواج تلویزیونی و رادیویی در مدار زمین ایجاد کند و به منظور شروع این پروژه نیز بودجه ای ۱۶ میلیون دلاری در نظر گرفته است.

اولین ریز ماهواره‌ای که توسط متخصصان ان.اس.ال کام با نام ان.اس.ال ست-1  (NSL-Sat1) مونتاژ شده بود، ۵ ژوئیه، به وسیله موشک سایوز ۲.۱ ب (Soyuz 2.1 b) همراه با ماهواره هواشناسی روسی متئور ام (Meteor M) و ۳۲ ماهواره کوچک از کشورهای انگلیس، آلمان، آمریکا، تایلند، جمهوری چک، روسیه، سوئد، اکوادور و استونی به فضا پرتاب گردید.

به گفته رازا اسحاقی (Raza Izhaki) مدیر ان.اس.ال کام، ماهواره به یک آنتن کوچک از مواد قابل انعطاف مجهز است که قادر است در زمان حمل و نقل٬ اندازه‌ای بسیارکوچک به خود بگیرد. میزان انتقال داده‌های ان.اس.ال ست به ۱.۵ گیگابایت می‌رسد. انتظار می رود، تا سال ۲۰۲۱ این شرکت ۳۰ ریزماهواره را به فضا بفرستد و تصمیم دارد تا ۲۰۲۳ تعداد آن‌ها را به صدها عدد برساند. ان.اس.ال قبلا با شرکت آمازون وب سرویس (Amazon Web Services) در مورد خدمات ارتباطی، موافقتنامه‌ای را امضا کرده بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13480
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها