نسخه بروزرسانی شده فضاپیمای استارشیپ اوایل مرداد رونمایی می‌شود

0 826

ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد که اواخر ماه جاری میلادی خبرهای خوبی برای علاقمندان به فضا دارد. وی در حساب کاربری خود در توئیتر خبر داد که اواخر این ماه پس از آزمایش استارهاپر (Starhopper) از نسخه بروز رسانی شده این فضاپیما رونمایی خواهد کرد. حدود ۳ سال گذشته بود که ایلان ماسک ایده سفر به مریخ را مطرح کرد و تا به امروز نیز تلاش‌های زیادی در راستای تحقق این رؤیا انجام داده است. بزرگترین کار او طی این سه سال ساخت فضاپیمای استارشیپ (Starship) است. 

اسپیس‌ایکس مدت‌ها است که در حال آزمایش موتور نسخه آزمایشی فضاپیمای استارشیپ موسوم به استارهاپر بوده و اکنون نیز اعلام کرده است پس از انجام آخرین آزمایش استارهاپر از نسخه بروزرسانی شده فضاپیمای استارشیپ رونمایی خواهد کرد که اگر این‌گونه باشد باید تا آخر ماه ژوئیه منتظر بمانیم.

هدف از طراحی فضاپیمای استارشیپ توسط شرکت اسپیس‌ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی استارشیپ منتشر کرد، توجه افراد بسیاری به این فناوری جلب شد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس‌ایکس یک گام به تحقق رویای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13457
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها