استارت‌آپ متعلق به غول‌های فضایی روسیه سامانه اینترنت اشیا راه‌اندازی می‌کند

0 756

یک شرکت روسی به نام استالیگارک روتنبرگ (stoligarch Rotenberg) که در حوزه ناوبری ماهواره‌ای و فناوری‌های دفاعی فعال است و در اوایل ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است موفق به گرفتن یک مأموریت راه‌اندازی شبکه اینترنت اشیا از دولت روسیه شده است.
این شبکه برای نظارت، جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده‌ می‌شود. دنیس سیماکین (Denis Simakin)، مدیرعامل شرکت، می‌گوید:« این شبکه علاوه‌بر کمک به کنترل زیرساخت‌های حمل و نقل و سامانه‌های امنیتی به نظارت بر هواشناسی و محیط زیست و سامانه‌های مدیریت زباله کمک خواهد کرد.»
عمده سهام استالینگارک روتنبرگ متعلق به شرکت‌های بزگی همچون روستک (Rostec) و جی‌اس‌سی‌گلوناس (JSC Glonass) (اداره کننده سامانه‌ ناوبری ماهواره‌ای ملی روسیه) است. دیگر سهام‌دار عمده این شرکت میلیارد معروف روس ایگور روتنبرگ ( Igor Rotenberg) است.  احتمالا بخش زیادی از فعالیت‌های این سامانه به کمک سامانه ناوبری گلوناس انجام خواهد شد.
این شبکه شامل بیش از ۳۴۰۰۰ ایستگاه زمینی خواهد بود که قرار است از سال‌ ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ برپا شوند. بودجه مورد نیاز ایستگاه‌های زمینی ۵۳ میلیارد روبل معادل ۸۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.
نکته جالب توجه این است که ایگور روتنبرگ که یکی از مهم ترین سرمایه‌گذارهای پروژه است توسط کانادا و آمریکا تحریم شده‌است.

منبع intellinews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13390
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها