ماه‌نورد رباتیک پیش از اعزام انسان به کره ماه روی این قمر فرود می‌آید

0 622

به منظور شناسایی بهترین محل جهت فرود سفینه فضایی در کره ماه و کاهش خطر‌های احتمالی، رباتی پیشرفته پیش از انسان‌ها برسطح ماه می‌نشیند. طبق اعلام کارشناسان این اعزام در نیمه دوم دهه ۲۰۲۰ میلادی اتفاق خواهد افتاد و طی ماموریتی به نام هراکلس (Heracles) نوعی ماه‌نورد رباتیک به کره ماه فرستاده خواهد شد.

این ربات ماه‌نورد به وسیله یک ماه‌نشین کوچک برسطح کره ماه فرود می‌آید و با استفاده از ابزار‌های تعبیه شده در آن به جمع‌آوری نمونه از سطح کره ماه خواهد پرداخت. فضانوردان در ایستگاه فضایی گیت‌وی (Gateway) که در مدار کره ماه قرار دارد و به دور آن گردش می‌کند می‌توانند به هدایت و کنترل این ماه‌نورد رباتیک بپردازند.
 
ساخت این ربات ماه‌نورد توسط محققانی از سازمان‌های فضایی اروپا (ESA)٬ کانادا (CSA) و ژاپن (JAXA) انجام می‌شود. اطلاعات مناطق شناسایی شده به وسیله ربات مذکور به پایگاه قمری گیت‌وی منتقل می‌شود تا فضانوردان بهترین نقطه برای فرود بر سطح ماه را که حاوی سنگ‌های ارزشمندی چون رگولیت (Regolith) باشد انتخاب کنند. کارشناسان در نظر دارند در آینده و طی پرواز‌های سفینه فضایی اوریون (Orion) ناسا نمونه‌های جمع‌آوری شده به وسیله ربات فوق را برای مطالعه‌های بیشتر به زمین منتقل نمایند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13383
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها