برنامه آموزشی ناسا و مایکروسافت برای دانش‌آموزان

0 1,017

نیروهای آموزشی شرکت‌های مایکروسافت (Microsoft Corporation) و ناسا (NASA) با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا دانش‌آموزان را به یادگیری علم فضا تشویق کنند. دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان در آینده‌ای نزدیک خواهند توانست اجسامی ۳ بعدی را طراحی و داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و حسگر بسازند.

طی این پروژه آن‌ها برنامه‌هایی درسی را ایجاد کرده‌اند که به صورت آنلاین در دسترس دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. در این برنامه‌ها آن‌ها از مفاهیم علمی و مهارت‌های یادگیری برای ایجاد علاقه به فضا در دانش آموزان استفاده کرده‌اند.

هشت برنامه درسی آنلاین دارای عناوینی مانند طراحی جوراب فضانوردان (Designing Astro Socks) است و علت طرح این موضوع این است که طراحی جوراب‌های خوب می‌تواند بسیار خوب از پاهای فضانوردان در فضای میکروگرانشی ایستگاه فضایی محافظت کند. برنامه درسی شامل چالش‌های طراحی ۳ بعدی، تجربیات واقعیت مجازی و درس‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها است. اکثر دوره‌ها سه یا چهار جلسه ۵۰ دقیقه‌ای هستند و هزینه هر دوره نیز برای هر دانش‌آموز ۲ تا ۳ دلار است.

کارون وبر (Karon Weber) مدیر کارآگاه آموزشی مایکروسافت گفت: «برنامه‌های درسی ما مکمل درس‌هایی هستند که آموزگاران در مدرسه تدریس می‌کنند. این فرصت بسیار خوبی برای دانش آموزان محسوب می‌شود چرا که این برنامه‌ها می‌توانند به دانش آموزان در انتخاب شغل آینده کمک کند.»

با تجزیه و تحلیل عکس‌های گرفته شده از زمین توسط فضانوردان برای پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی، دانش آموزان٬ سامانه شماره‌گذاری اعداد پایه ۱۶ (hexadecimal numbering system) را برای پیدا کردن چگونگی رنگ رایانه‌ها یاد خواهند گرفت. این دوره همچنین دانش آموزان را با فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیشتر آشنا خواهد کرد. دانش آموزان برای شرکت در این کلاس‌ها نیاز به یک رایانه دارای ویندوز ۱۰ و یک اشتراک مایکروسافت آفیس دارند. درس دیگر، تجسم میکروگرانشی با درک قوانین حرکت ۲ و ۳ نیوتن، اندازه‌گیری وزن اجسام در زمین است٬ که به دانش آموزان کمک می‌کند تفاوت بین جرم و وزن را بهتر یاد بگیرند.

البته این نخستین همکاری شرکت مایکروسافت نیست چرا که سال گذشته نیز مایکروسافت با همکاری شبکه بی‌‌بی‌‌سی (BBC) همین پروژه را به انجام رسانده بود.

وبر در انتها افزود: «من فکر می‌کنم این پروژه بسیار جالب خواهد بود زیرا اکنون ما در حال جشن گرفتن به مناسبت ۵۰ ساله شدن قدم گذاشتن بر ماه هستیم.»

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13323
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها