شرکت اسپیس ایکس خاکستر مردگان را به فضا ارسال می‌کند

0 757

شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) برنامه‌ریزی کرده تا با کمک ماهواره‌بر فالکون سنگین (Falcon Heavy) خود بقایای خاکستر یکصد و پنجاه و دو نفر از مردگان را به فضا ارسال کند. این شرکت قصد دارد سومین ماهواره‌بر خود را با این محموله خاص وارد فضا کند.

همراه با پرتاب این ماهواره‌بر ۲۴ ماهواره نیز وارد فضا می شوند که یکی از ماهواره‌ها ۱۵۲ کپسول فلزی پر از خاکستر انسانی خواهد داشت. برای اجرای این پروژه یک شرکت به نام سلسیتس مموریال اسپیس‌فلایتس (Celestis Memorial Spaceflights) مسئولیت تامین خاکستر را بر عهده گرفته و مبلغ پنج هزار دلار برای پرواز ۱ گرم خاکستر هر یک از مردگان دریافت کرد.

اسپیس ایکس از مدت‌ها پیش برای راه‌اندازی سومین ماهواره‌بر فالکون سنگین خود یعنی قدرتمندترین سامانه عملیات فضایی خود آماده می‌شود. این مأموریت، به نام برنامه آزمایشی فضایی-۲ (STP-2)، از ساعت ۱۱:۳۰ بعد از ظهر در تاریخ ۲۴ ژوئن آغاز و احتمالا تا ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر ۲۵ ژوئن، ادامه خواهد داشت. البته این موضوع تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی مرتبط خواهد بود.

جالب است بدانید این نخستین بار نیست که خاکستر مردگان به فضا ارسال می‌شود و پیش از این نیز چنین کاری انجام شده است. درواقع شرکت سلسیتس از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۴، با ۱۵ ماهواره‌بر مختلف همکاری آزمایشی داشته است و شرکت‌کنندگان کنونی و آینده شامل کودکان، علاقه‌مندان به فضا، دانشمندان، مهندسان، فضانوردان، نویسندگان و غیره هستند. به عنوان مثال، سلسیتس خاکستر برخی از زمین‌شناسان و دانشمندان مانند یوجین شومیکر (Eugene Merle Shoemaker) را در سال ۱۹۹۸ به ماه ارسال کرد.

محموله جدید سلسیتس درون یک غلاف فلزی است. تکنسین‌ها هر ۱۵۲ کپسول را داخل غلاف چسبانده‌اند و سپس آن را به عرشه بالایی ماهواره وصل کردند. کپسول‌ها یک اندازه یا هم وزن نیستند و هر کپسول می‌تواند بر اساس صلاحدید افراد بین ۱ تا ۷ گرم وزن داشته باشد.

منبع پایگاه خبری تحلیلی انتخاب
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13311
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها