1398/03/27

مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ ناسا به «دکل» مجهز شد

مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ (Mars 2020) ناسا که قرار است در سال ۲۰۲۰ به سیاره مریخ ارسال شود به تجهیزات جدیدی مجهز شد. بر اساس آنچه که منتشر شده، مهندسان متخصص در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (NASA's Jet Propulsion Laboratory) در کالیفرنیا این مریخ‌نورد را به یک دکل مجهز کردند.
مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ ناسا به «دکل» مجهز شد

این دکل که جدیدترین ابزار اضافه شده به مارس ۲۰۲۰ است در بالای آن تعبیه شده و در ژوئیه سال آینده به سیاره سرخ ارسال می‌شود تا اطلاعاتی در زمینه حیات در این سیاره به دست آورد. دکل در نظر گرفته شده برای این کاوشگر، ۲.۲ متر طول دارد و بواسطه یک ابزار دیگر که به اندازه خودرو است در مارس ۲۰۲۰ قرار خواهد گرفت. تمامی فرآیند نصب دکل در یک اتاق استریل انجام شده و شامل نصب حسگرهای علمی و سیم‌کشی‌های برقی است.

مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ ناسا به «دکل» مجهز شد

زمانی‌که مارس ۲۰۲۰ وارد مریخ شود، این دکل از قسمت بالای کاوشگر بیرون خواهد آمد تا کار خود را آغاز کند.

طی چند روز گذشته چرخ‌ها و سیستم تعلیق این کاوشگر رباتیک هم روی آن نصب گردید. قرار است مارس ۲۰۲۰ وارد دهانه جزرو (Jezero) مریخ شود تا اطلاعاتی از سطح آن منطقه پیدا کند. دهانه‌ای که در گذشته میزبان یک «دلتا» بوده است. دلتا در دانش جغرافیا زمینی است مثلثی شکل که از آبرفت رودخانه پدید آمده باشد.

سازمان ها | NASA's Jet Propulsion Laboratory