ایستگاه فضایی هند تا سال ۲۰۳۰ در مدار قرار خواهد گرفت

0 682

رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند(Indian Space Research Organization به اختصار ISRO) اعلام کرد که این سازمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی خود را در مدار قرار دهد.

دکتر کائیلا ساوادیو سیوان (Kailasavadivoo Sivan) گفت: «ما پس از پرتاب آزمایشی گاگانیان (Gaganian)٬ سفینه سرنشین‌دار هند٬ اجرای برنامه سرنشین‌دار را آغاز خواهیم کرد و در ادامه هند قصد دارد ایستگاه فضایی خود را ایجاد کند.» براساس گفته سیوان، مطابق با طرح اولیه، در این ایستگاه ۲۰ تنی، فضانوردان هند می‌توانند ۱۵ تا ۲۰ روز فعالیت داشته باشند.

سیوان تأکید کرد که هند قصد ندارد از هیچ کشوری برای اجرای این طرح کمک بگیرد. تا امروز آمریکا، روسیه و چین تنها کشورهایی بوده‌اند که موفق به قرار دادن ایستگاه فضایی در مدار شده‌اند و اگر برنامه‌های هند به درستی پیش برود این کشور چهارمین کشور خواهد بود.

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند٬ طی یک سخنرانی به مناسبت روز استقلال در ۱۵ اوت ۲۰۱۸ گفت: «این کشور تا سال ۲۰۲۲ همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال خود، سفینه سرنشین‌دار خود را به مدار خواهد فرستاد.»

در پایان ماه دسامبر سال گذشته، دولت هند بودجه ۱۰۰ میلیارد روپیه‌ای (حدود ۱.۴۳ میلیارد دلار) برنامه گاگانیان را تصویب کرد. این پرواز برای دسامبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است و هند تصمیم دارد که سه فضانورد شامل دو مرد و یک زن را با آن به فضا بفرستد.

انتظار می‌رود که مسکو در این برنامه به دهلی نو کمک کند.پیشتر بالا ونکاتش وارما (Bala Venkatesh Varma)٬ سفیر هند در روسیه٬ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بین‌المللی روسیه٬ ریانووستی٬ گفته بود که کار مشترک دو کشور در این جهت از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13249
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها