مدودف خواستار محدودیت در برنامه‌های فضایی روسیه شد

0 993

سیروس برزو: دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، نخست‌وزیر روسیه٬ معتقد است روسیه باید در اجرای برنامه‌های اکتشاف فضایی به محدودیت‌های خارجی توجه کند. او در این باره گفت: «برنامه دوره‌ای فعالیت فضایی روسیه در سال آینده به پایان می‌رسد و ما باید در برنامه‌ریزی جدید برای دور بعدی، محدودیت‌های تازه‌ای را که وجود دارد در نظر بگیریم و بر روی این که چه چیزی قطعا لازم است صورت پذیرد بحث شود.»

این گفته‌های مدودف با خط مشی رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) کاملا در تضاد است. پوتین بارها در مصاحبه‌های خود بر توسعه فعالیت‌های فضایی روسیه تاکید داشته و معتقد است این کشور باید جایگاه بلند خود در فضانوردی در دوران شوروی را احیاء نماید. دستورات اکید او مبنی بر توسعه و ساخت هر چه سریعتر پایگاه فضایی واستوچنی (Vostochny Cosmodrome)، آماده‌سازی موشک‌های قدرتمند آنگارا (Angara)، همچنین کار جدی بر روی موشک فوق سنگین روسیه، نشانگر علاقه‌مندی پوتین برای قرار گرفتن در جایگاه قدرت فضایی در جهان است.

نیکولای پاتروشف (Nikolai Patrushev)، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه٬ در ماه آوریل اعلام کرد که دولت باید تا ۱۵ ژوئیه اصول اولیه سیاست‌های اکتشاف فضایی دولتی و استراتژی توسعه سازمان فضایی فدرال روسیه٬ روسکاسموس (Roscosmos)٬ در دهه بعد را ارائه دهد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13242
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها