سفینه فضایی سایوز ام اس -۱۳ در تاریخ ۲۰ ژوئیه به فضا پرتاب می‌شود

0 953

براساس برنامه مورد توافق سازمان فضایی آمریکا٬ ناسا٬ و سازمان فضایی فدرال روسیه (Roscosmos)، در تاریخ ۲۰ ژوئیه سفینه فضایی سایوز ام. اس -۱۳ (Soyuz MS-13) از پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur Cosmodrome) به فضا پرتاب خواهد شد.

سازمان فضایی روسیه اعلام کرد که ویلیام گرستنمایر (William H. Gerstenmaier) معاون برنامه‌های سرنشین‌ دار سازمان فضایی آمریکا به همراه هیئتی از کارشناسان آمریکایی در ۲۰ ژوئیه برای نظارت بر پرتاب ناو کیهانی سایوز ام. اس -۱۳ به بایکونور خواهد آمد.
 
براساس فهرستی که ناسا برای سازمان فضایی روسیه ارسال کرده یک هیئت آمریکایی به رهبری ویلیام گرستنمایر قصد داد طی جریان پرتاب ناو کیهانی سایوز ام. اس -۱۳ که شصت و یکمین خدمه ایستگاه فضایی بین‌‌المللی را به فضا خواهد برد به بایکونور سفر کنند.

چند ماه پیش یک منبع مطلع اعلام کرده بود که دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس روسکاسموس و ویلیام گرستنمایر در مسکو با هم ملاقات داشته‌‌اند و پیرامون ادامه همکاری و شرایط سازماندهی «پرواز متقابل» فضانوردان روسیه با سفینه‌‌های جدید آمریکا و فضانوردان آمریکایی در ناو روسی سایوز مذاکره کرده‌اند.

قرارداد ناسا برای استفاده از سفینه سایوز توسط فضانوردان آمریکایی در سال آینده و با پرتاب سایوز ام. اس -۱۷ (Soyuz MS-17) پایان خواهد یافت. این سازمان امیدوار است از امسال، فضانوردانش را از خاک آمریکا و با سفینه‌‌های شرکت‌های بوئینگ (Boeing) و اسپیس ایکس (SpaceX) راهی ایستگاه فضایی بین‌‌المللی کند و دیگر به سفینه‌‌های روسی سایوز نیازی نداشته باشد.

براساس برنامه مورد توافق ناسا و روسکاسموس، قرار است ۲۰ ژوئیه سفینه فضایی سایوز ام. اس -۱۳ از پایگاه فضایی بایکونور به فضا پرتاب شود. این ناو باید فضانورد روس الکساندر اسکورتسوف (Aleksandr Skvortsov)٬ فضانورد ناسا اندرو مورگان (Andrew R. Morgan) و لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) مهندس ایتالیایی و فضانورد سازمان فضایی اروپا (European Space Agency) را به ایستگاه فضایی بین‌ المللی ببرد.

 
منبع خبرگزاری دانشجو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13240
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیروس برزو
سیروس برزو
4 سال قبل

منبع اصلی خبر: https://www.isna.ir/news/98032209787/