شرکت ویرجین اوربیت با شرکت ژاپنی برای راه‌اندازی ماهواره‌بر همکاری می‌کند

0 1,084

ریچارد برانسون (Richard Branson)، رئیس گروه شرکت‌های ویرجین (Virgin Group) و مالک شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که چندی پیش ورود شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) به عرصه‌ فناوری فضایی را اعلام کرده بود به تازگی خبر از همکاری این شرکت با یک شرکت ژاپنی داده است.

طبق گفته‌ ریچارد برانسون، فلسفه‌ اصلی شرکت ویرجین اوربیت همانند شرکت ویرجین گلکتیک است؛ باز شدن فضا برای ماموریت‌های بیشتر با هزینه‌ کمتر؛ اما در این شرکت به جای انسان، قرار است ماهواره به فضا ارسال شود.

سرویس ماهواره‌ای ریچارد برانسون در حال آمدن به ژاپن است و قصد دارد سیستم لانچر وان (LauncherOne) خود را در خدمت شرکت آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways) قرار دهد.

آل نیپون ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است که به‌ اختصار آنا (ANA) نامیده می‌شود و دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه (Shiodome) میناتو٬ توکیو قرار دارد. این شرکت از فرودگاه بین‌المللی ناریتا (Narita International Airport)، فرودگاه هانه‌دا (Haneda Airport)، فرودگاه بین‌المللی اوزاکا (Osaka International Airport) و فرودگاه بین‌المللی کانزای (Kansai International Airport) به‌عنوان قطب‌های شرکت هواپیمایی خود، استفاده می‌کند.

سیستم  لانچر وان شرکت ویرجین اوربیت در حال آزمایش با هدف پرتاب ماهواره‌برهایی است که ماهواره‌های کوچک را به فضا ارسال می‌کنند.

این شرکت اعلام کرد که اولین پرواز آزمایشی خود را در اواخر امسال انجام خواهد داد.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13224
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها