1398/03/19

تماشای زنده مراحل ساخت مریخ‌نورد ناسا را از دست ندهید+فیلم

یک دوربین در آزمایشگاه پیش‌رانش جت (Jet Propulsion Laboratory) ناسا در پاسادنا کالیفرنیا نصب شده است که می‌توان به صورت ۲۴ ساعته مراحل ساخت مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ (Mars 2020) را مشاهده کرد.
تماشای زنده مراحل ساخت مریخ‌نورد ناسا را از دست ندهید+فیلم

یک وب‌کم در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا نصب شده که امکان تماشای زنده مراحل ساخت مریخ‌نورد ناسا را برای عموم مردم در سراسر دنیا فراهم می‌کند. به کمک این وب کم همه مردم می‌توانند نظاره‌گر کار تکنسین‌ها و مهندسان ناسا در مراحل ساخت مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ باشند.

برای مشاهده این تصاویر می‌توانید از این لینک استفاده نمایید: https://mars.nasa.gov/mars2020/mission/where-is-the-rover/

تماشای زنده مراحل ساخت مریخ‌نورد ناسا را از دست ندهید+فیلم

همچنین دوشنبه تا پنجشنبه هر هفته بین ساعت ۱۱ صبح تا۴ بعد از ظهر به وقت PDT امکان گفتگو با سازندگان برای کاربران فراهم است. در این مدت عموم مردم می‌توانند سوالات خود را در مورد مارس ۲۰۲۰ از اعضای تیم سازنده بپرسند و آن‌ها پاسخ دهند.

این مریخ‌نورد در حال توسعه در آژانس فضایی ایالات متحده آمریکاست که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی توسط ماهواره‌بر اتلس ۵ (Atlas V) ناسا به مریخ ارسال شود؛ یکی از اهداف این کاوشگر بررسی حیات میکروسکوپی در مریخ است.

قرار است محل فرود مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ دهانه جزرو (Jezero) باشد که از لحاظ زمین‌شناسی منطقه‌ای غنی است.

کاوش‌های فضایی | معرفی وبسایت |