تماس با اسکایپ در اتمسفر زمین+فیلم

0 700

شرکت نرم افزاری نت موشن (NetMotion Software) واقع در شهر بندری سیاتل در آمریکا، با ارائه یک نرم‌افزار، طرحی را برای نشان دادن قابلیت‌های ویدئو کنفرانس تلفن همراه در اتمسفر زمین ارائه داده است.

در ماه ژانویه٬ مهندسان این شرکت یک آیپد و مجموعه‌ای از وبکم‌ها را به همراه تجهیزات شبکه و ردیاب‌های جی پی اس به یک قاب مناسب برای پرواز متصل کرده و قاب را به یک بالون هواشناسی بستند. به واسطه نرم افزار نت موشن موبیلیتی (NetMotion Mobility) که بر روی آیپد نصب شده بود، اتصال اسکایپ بدون مشکل خاصی می‌توانست از هات اسپات وای فای تیم به اتصال بی‌سیم موبایلی آیپد (LTE) در ارتفاع ۵۰۰ فوتی تغییر وضعیت دهد.

به طور معمول یک ارتباط موبایلی تنها تا ارتفاع ۹۰۰۰ فوتی امکان‌پذیر است اما با نرم افزار موبیلتی٬ این امر تا ارتفاعی خیلی بیشتر نیز محقق شد. آن‌ها در ارتفاع ۱۲۵۰۰ فوتی از اتصال LTE به اتصال ماهواره‌ای تغییر وضعیت داده و بدین شکل تا ارتفاع ۷۶۰۰۰ فوتی این ارتباط برقرار ماند. با وجود اینکه در این تماس چند توقف کوتاه ایجاد شد، اما تا رسیدن به ارتفاع ۷۶۰۰۰ فوتی ارتباط به خوبی برقرار بود.

در ادامه آزمایش و در ارتفاع ۸۵۰۰۰ فوتی٬ ارتباط اسکایپ به طور کامل قطع شد. با اینحال پلتفرم همچنان بالا رفت و از ۱۰۰۰۰۰ فوت نیز عبور کرد. در نهایت با ترکیدن بالون در این ارتفاع٬ پلتفرم سقوط کرد.

در طول این پرواز یک ساعته٬‌ دستگاه نت موشن به دلیل وزش باد٬ ۹۵ مایل به سمت شرق رفت. کار مکان‌یابی تیم برای یافتن لاشه‌ی دستگاه تا ساعاتی پس از تاریک شدن هوا نیز ادامه پیدا کرد. اعضای تیم سرانجام آن را در نزدیکی مکانی به نام دولان اسپرینگ (Dolan Springs) در آریزونا پیدا کردند.

با اینکه آزمایش نت موشن به عنوان یک تجربه‌ موفق محسوب می‌شود٬ اما این گروه انجام چنین آزمایشی را برای عموم افراد توصیه نمی‌کنند. اسمولکا از اعضای تیم می‌‌گوید: «به پرواز درآوردن یک بالون هواشناسی خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کردم نیازمند دقت و توجه بود. در حقیقت این امر برای ما خیلی پیچیده‌تر از کار اصلی یعنی نصب این فناوری برای اثبات امکان برقراری تماس با اسکایپ در اتمسفر بود.»

منبع geekwire
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13205
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها