چین از روی دریا ماهواره به فضا فرستاد

0 873

روز چهارشنبه چین یک ماهواره‌بر حامل ۵ ماهواره تجاری و ۲ ماهواره تحقیقاتی را از روی دریا به آسمان پرتاب کرد. ماهواره‌بر لانگ مارچ ۱۱ (Long March 11) متعلق به سازمان فضایی چین (China National Space Administration) از روی پد پرتاب در یک کشتی واقع در دریای زرد به آسمان پرتاب شد.

این ماهواره‌بر حامل ۵ ماهواره تجاری از جمله دو ماهواره متعلق به شرکتی است که قصد دارد شبکه‌ای از اینترنت‌های جهانی را بسازد. علاوه بر این‌ها دو ماهواره تحقیقاتی نیز همراه آن به آسمان ارسال شد.

مشخصات این ماهواره‌ها به شرح زیر است:

دو ماهوار‌ه با نام‌های بوفنگ-۱.آ (Bufeng-1A) و بوفنگ-۱.بی (Bufeng-1B) که توسط آکادمی فناوری فضایی چین (China Academy of Space Technology) طراحی شده‌اند و جهت نظارت بر پهنه‌های بادی و طوفان‌های اقیانوس به کار گرفته می‌شوند.

ژیاوژیانگ ۱-۰۴ (Xiaoxiang-1-04) که یک ماهواره ارتباطی آزمایشی است و توسط شرکت خصوصی اسپیستی (Spacety) واقع در شهر چانگشا (Changsha) چین ساخته شده است.

ماهواره تیانگی-۳ (Tianqi-3) که کار ساخت آن را شرکت بیجینگ گوادیان گوک (.Beijing Guodian Gaoke Technology Co., Ltd) بر عهده داشته است.

دو ماهواره آزمایشی مخابراتی با نام تیانژیانگ (Tianxiang) که از فرستنده باند کا (Ka-Band) استفاده می‌کنند.

همچنین یک ماهواره اپتیکال با قدرت تفکیک مکانی بالا به نام جیلین-۱ (Jilin-1 03A) که توسط شرکت چانگ گوانگ (.Chang Guang Satellite Technology Co. Ltd) ساخته شده است.

 هرچند روسیه و آمریکا برای پرتاب حامل‌های فضایی از روی دریا با کشورهای دیگر همکاری کردند، اما چین تنها کشوری است که حامل فضایی را از یک پد پرتاب دریایی متعلق بهخود به آسمان ارسال کرده است.

البته به نوشته وبگاه اروپایی تک کرانچ (TechCrunch) این پرتاب از روی یک کشتی باری خصوصی انجام شده است. به غیر از چین فقط روسیه و آمریکا قبلاً چنین پرتابی را انجام داده‌اند.

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13193
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

ss内容ss

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

ss内容ss