سازمان فضایی اروپا در تلاش برای بررسی کاربرد ماهواره‌های کوچک در کاوش‌های فضایی

0 718

سازمان فضایی اروپا (ESA) برای بررسی و بهبود کارایی ماهواره‌های کوچک در کاوش‌های فضایی با شرکت گام‌اسپیس (GomSpace) قرارداد بست. در این پروژه شرکت گام‌اسپیس فناوری‌هایی که امکان استفاده از ماهواره‌های کوچک را در مأموریت‌های فضایی علمی فراهم می‌کند بررسی خواهد کرد. هدف پروژه طراحی و آزمایش نمونه‌های متعددی از سامانه‌های ماهواره‌های کوچک برای نشان دادن وضعیت آمادگی فناوری این ماهواره‌ها برای کاربرد در کاوش‌های فضایی با زمان پرتابی در حدود سال ۲۰۲۸ است.

چندین سال است که استفاده از ماهواره‌های کوچک برای کاوش‌های اعماق فضا مطرح شده است. پرسش‌هایی درباره قابلیت اطمینان و سازگاری فناوری ماهواره‌های کوچک برای کاربرد در اعماق فضا وجود دارد که هنوز پاسخ کاملی به آن‌ها داده نشده است. ماهواره‌های کوچک در اصل برای کاربرد در مدارهای کم ارتفاع زمین و برای عمر و کارایی محدودی ساخته شده‌اند. با توجه به تفاوت محیطی، برای کاربرد در اعماق فضا عمر و قابلیت اطمینان ماهواره‌های کوچک باید نسبت به پیشرفته‌ترین فناوری‌های کنونی ساخت آن‌ها افزایش قابل‌توجهی پیدا کند.

ارزش این قرارداد ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو و مدت آن ۱۸ ماه است. سهم بخش دانمارکی شرکت گام‌اسپیس از این قرارداد ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو است و ۶۰۰ هزار یورو به بخش سوئدی شرکت گام‌اسپیس می‌رسد. این قرارداد در قالب برنامه علمی سازمان فضایی اروپا بسته شده است.


منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13180
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها