سامانه ماهواره مخابراتی جدید نیجریه

0 429

سیروس برزو: شرکت مخابرات ماهواره‌ای آفریقایی نیگ کامست (NigComSat) برنامه‌ریزی برای ایجاد یک سامانه جدید مخابرات تلویزیون ماهواره‌ای مستقیم (DTH) را در نیجریه اعلام کرد.

سیستم جدید که نکست تی.وی (NextTV)نامگذاری شده توسط یک سرمایه‌گذاری مشترک مدیریت می‌شود که توسط شرکت نیگوس اینترنشنال (Nigus International) و شرکت چینی چاینا گریت وال اینداستری (China Great Wall Industry Corporation – CGWIC) ایجاد شد.  نیگ کامست از حداقل چهار فرستنده در این پروژه استفاده می‌کند و ۱۵٪  نکست تی.وی را در اختیاردارد و شرکت چینی مالک ۱۰ درصد آن است. 

چاینا گریت وال اینداستری کانال‌های ارتباطی ماهواره‌ای پشتیبان را فراهم می‌کند و خدمات انتقال داده را به ماهواره ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که پیش از این شرکت چینی چاینا گریت وال اینداستری در ایجاد ماهواره نیگ کامست -۱/۱ آر (NigComSat-1 / 1R) نقش داشته است. سامانه جدید ۱۴۰ کانال را شامل خواهد شد.

پیش از این گزارش شده بود که نیجریه با پرداخت ۵۵۰ میلیون دلار به چین برای ایجاد و راه‌اندازی دو سامانه ارتباط ماهواره‌ای وارد مذاکره شده است. از سوی چین، چاینا گریت وال اینداستری و بانک صادرات و واردات چین در این برنامه شرکت خواهند کرد.

یکی از ویژگی های متمایز این معامله این است که با توجه به وضعیت فعلی بازار برای تولید و بهره برداری از ماهواره‌های مخابراتی زمین‌آهنگ (GSO – Geosynchronous orbit)، طرف چینی موافقت کرده که تنها با پیش پرداخت ۱۵٪ از طرف نیجریه‌ای خود، در مدیریت نیگ کامست شریک باشد. زمان ساخت و پرتاب ماهواره دو سال اعلام شده است.

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13151
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها