1398/03/11

تحقق رشد اقتصادی در بستر توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای

مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران گفت: «به وسیله صنعت ماهواره‌ای می‌توان به رشد اقتصادی دست یافت.» شبنم یزدانی٬ مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران٬ درباره تعداد شرکت‌ها و استارت آپ‌های فعال در حوزه کسب و کار‌های فضاپایه اظهار کرد: «با توجه به بررسی و پایش‌های...
تحقق رشد اقتصادی در بستر توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای

مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران گفت: «به وسیله صنعت ماهواره‌ای می‌توان به رشد اقتصادی دست یافت.»

شبنم یزدانی٬ مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران٬ درباره تعداد شرکت‌ها و استارت آپ‌های فعال در حوزه کسب و کار‌های فضاپایه اظهار کرد: «با توجه به بررسی و پایش‌های انجام گرفته متوجه شده‌ایم حدود ۴۰ استارت آپ به صورت قطعی در حوزه کسب و کار فضا پایه فعالیت می‌کنند.»

وی با اشاره به حوزه‌های کاری استارت آ‌پ‌ها بیان کرد: «استارت آپ‌های ما در ۲ حوزه مختلف توسعه فناوری فضایی و زیرساخت‌های ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند.» یزدانی ادامه داد: «توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای و ارائه خدمات فضایی در چند دسته ماهواره‌های مخابراتی، سنجش و پایش از دور و ناوبری و منظومه‌های موقعیت یاب تقسیم می‌شوند.»

مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران درباره اهمیت خدمات ماهواره‌ای بیان کرد: «با رصد و پایش حوزه‌هایی مانند کشاورزی، مدیریت بلایا، نفت و گاز و معادن می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم و به توسعه اقتصادی بیشتری دست پیدا کنیم.»

۱۵ سال حضور فعال در توسعه فناوری ساخت ماهواره

 وی با اشاره به ساخت ماهواره‌های مختلف گفت: «۱۵ سال است که در توسعه فناوری ساخت ماهواره فعال هستیم و بسیاری از ماهواره‌های دانشگاهی همچون پیام امیرکبیر، دوستی شریف، نوید و ظفر علم و صنعت حاصل همکاری بخش خصوصی با دانشگاه‌ها هستند.»

یزدانی تصریح کرد: «در حال حاضر شرکت‌های فضایی خوبی راه افتاده‌اند و توانسته‌اند به رشد مناسبی در حوزه طراحی، ساخت ماهواره و ارائه خدمات برسند.»

مدیر کل توسعه کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران اظهار کرد: «به طور قطع استارت آپ‌های ایران در پنج سال آینده می‌توانند به رشد قابل توجهی برسند و عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.»

وی یادآوری کرد: «به تازگی قانون حمایت از استارت آپ‌ها ایجاد شده است که تیم‌های فناور می‌توانند در بستر این حمایت‌ها به رشد قابل توجهی برسند؛ این قانون به استارت آپ‌هایی که ترس از بزرگ شدن دارند کمک می‌کند تا کار خود را به درستی پیش ببرند.»

داخلی | راهبرد |

نظر شما
اخبار مرتبط

چرا با نگاه بین‌المللی صنعت فضایی کشور را توسعه نمی‌دهیم؟

1397/12/15
بسیاری از طراحی‌های صورت‌گرفته برای توسعه ماهواره‌ها در داخل کشور، با وجود امکان‌پذیربودن لحاظ کردن کاربری‌های بین‌المللی برای آن ماهواره، از ابتدا با نگاهی ملی و صرفا برای رفع نیازهای اولیه...

امنیت اقتصادی در گرو صنعت فضایی

1398/01/18
درحالی‌که اکنون مسئله فضا و صنعت فضایی به‌کلی دگرگون‌شده است و به‌طور نسبی از حالت امنیتی خارج و به تصرف بخش خصوصی و تجارت درآمده است. در ایران نیز اگر خود را با شرایط جدید هماهنگ نکنیم...

پربازدیدکننده ترین خبر

پیوستن سریلانکا به جمع کشورهای فضایی

با پرتاب ماهواره راوانا-1 (Raavana-1) به فضا در چارچوب برنامه بردز-3 (Birds-3)، سریلانکا نیز به جمع کشورهای فضایی پیوست. این ماهواره مکعبی تحقیقاتی توسط دو دانشجوی رشته مهندسی فضایی سریلانکایی که در موسسه فناوری کیوشو (Kyushu Institute of Technology) ژاپن مشغول به تحصیل هستند ساخته شده است. راوانا-1 که در تاریخ 18ام آوریل سال جاری میلادی به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد، اواسط ماه ژوئن در مدار پیاده‌سازی گردید و مشغول به تهیه تصاویر سنجشی ماهواره‌ای از سریلانکا در فاصله 400 کیلومتری شد. این ماهواره طول عمری 18ماهه و وزنی برابر با 1.1 کیلوگرم دارد. لازم به ذکر است که برنامه بردز-3 توسط سازمان ملل و به منظور کمک به کشورها برای پرتاب اولین ماهواره خود راه‌اندازی شده است. در پرتابی که توسط ماهواره‌بر آنتارس (Antares) انجام شد ماهواره‌هایی از ژاپن و نپال، راوانا-1 را همراهی کردند.