تولید تراکتورهای خودران ماهواره ای در چین

0 528

کاربرد تراکتورهای خودران در چین روز به روز در حال افزایش است و قرار است برای هدایت آن‌ها از یک سیستم هدایت ماهواره‌ای نوین نیز استفاده شود. چینی‌ها در سال‌های اخیر یک سیستم هدایت ماهواره‌ای موسوم به بیدو (BeiDou) ابداع کرده‌اند که از آن می‌توان برای هدایت و کنترل تراکتورها نه تنها در مسیرهای مستقیم، بلکه در مسیرهای دارای انحنا و نیز مسیرهای دایره‌ای استفاده کرد. ماهواره‌های ناوبری بیدو دارای باس ماهواره‌ای از نوع دی اف اچ ۳ (DFH-3 Bus) بوده و در مدارهای MEO و GEO قرار گرفته‌اند.

شرکت چینی یونیسترانگ (UniStrong) که محصولات و خدمات مرتبط با بیدو را به فروش می‌رساند، می‌گوید که فروش انبوه تراکتورهای سازگار با این فناوری آغاز شده و کشاورزان چینی با استفاده از خدمات مذکور می‌توانند بازدهی خود را افزایش داده و با زیر کشت بردن زمین‌های بیشتر، محصولات بیشتری نیز برداشت کنند.

این شرکت می‌گوید تراکتورهای یادشده به کشورهایی مانند تونس، روسیه و ژاپن هم فروخته شده‌اند و سیستم ماهواره‌ای هدایت آن نیز بعد از تکمیل در سال گذشته میلادی در دیگر نقاط جهان برای ناوبری و هدایت تراکتورها قابل استفاده است. دقت سیستم ماهواره‌ای یادشده ده متر است و در آینده از آن می‌توان برای تبادل پیام و نیز انجام عملیات امداد و نجات بهره گرفت.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13124
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها