قول ناسا برای تامین غذای تازه برای فضانوردان

دانشمندان ناسا در حال یک آزمایش تجربی جدید برای کشت گیاهان بیشتر در فضا هستند تا فضانوردان بتوانند از غذای تازه استفاده کنند. دانشمندان ناسا در مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center)  از دو سال گذشته در فلوریدا در حال همکاری با یک گروه دانشگاهی هستند تا روش‌هایی را برای پرورش بلند مدت گیاهان در فضا توسعه دهند.

کریستینا کوچ (Christina Koch)، فضانورد ناسا از ۲۵ آوریل سال جاری، آزمایش جدیدی را با عنوان وگ پوندز ۰۲ (Veg-PONDS-02) در ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد که ۱۶ ماه می پایان یافت؛ هدف از این آزمایش تأمین غذا در سفرهای طولانی‌مدت فضایی است.

به احتمال زیاد آزمایش تجربی جدید فضانورد ناسا ادامه آزمایشات دو سال گذشته است که به منظور کشت گیاه در فضا صورت می‌گرفت.

مواد غذایی در مأموریت‌های کوتاه‌ مدت به همراه فضانوردان به فضا فرستاده می‌شود؛ در مأموریت‌های بلند مدت، مانند مأموریت فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی، مواد غذایی بطور منظم به وسیله فضاپیماهای پشتیبانی از زمین برای آن‌ها فرستاده می‌شود.

ناسا در تلاش است تا بتواند گوجه‌فرنگی و محصولات مشابه آن را که نیاز به آب بیشتری برای تولید دارند نیز کشت کند. حمل هر کیلو محموله به فضا حدود ۲۰۰ میلیون هزینه دارد؛ از این رو، هر وعده غذایی که فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی صرف می‌کنند با احتساب وزن غذا، آب و ظروف مورد استفاده هزینه بسیار بالایی دارد.

منبع خبرگزاری فارس