ناسا و آزمایش های جدی برای سفر به مریخ

0 839

سیروس برزو: اگرچه روس ها سال‌هاست با انجام برنامه هایی مانند مارس-۵۰۰ (MARS-500) درصدد یافتن مشکلات رفتارهای اجتماعی بین افراد برای سفرهای طولانی مدت به مریخ هستند اما ناسا از زاویه دیگری وارد اینگونه آزمایش‌ها شده است.

در برنامه ناسا با هدف بررسی تاثیر عدم تحرک بر روی دستگاه‌ها٬ بدن مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این سازمان با انتخاب ۲۴ نفر، دست به انجام آزماشی در مرکز پزشکی اینویهاب (Envihab) وابسته به پژوهشگاه پزشکی هوافضای مرکز تحقیقات پزشکی هوافضا (Institute of Aerospace Medicine of the German Aerospace Center) آلمان واقع در شهر کلن (Cologne) زده است. در این آزمایش، افراد باید به مدت دو ماه بدون حرکت روی تخت خواب دراز بکشند. گرچه شاید برخی فکر کنند که این آزمایش چندان دشوار نیست اما باید خاطرنشان کرد که قرار گرفتن در چنین وضعیتی به مدت طولانی، منجر به مختل شدن گردش خون در بدن و تضعیف شدید عضلات خواهد گردید.

البته طی این مدت پزشکان کار سیستم قلب و عروق، وضع عضلات، چگونگی مبادله مواد و توانایی‌های فکری آن‌ها را مرتبا تحت بررسی دارند. این آزمایش تا چند روز دیگر پایان خواهد یافت و ناسا نتایج آن را با همکاری کارشناسان آلمانی آغاز خواهد کرد.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13081
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها