بودجه 2020 ناسا تصویب شد

0 1,259

کمیته تخصیص بودجه مجلس آمریکا لایحه بودجه سال 2020 ناسا را در روز 16 می تصویب نمود و بر اساس این لایحه بیش از 1 میلیارد دلار به درخواست اولیه این سازمان اضافه شد. هرچند در این لایحه تغییرات مد نظر اصلاحیه اخیر در راستای افزایش بودجه فعالیت‌های اکتشافی، به صورت جدّی لحاظ نشده است.

کمیته فرعی تجارت، عدالت و علوم (CJS) که زیرمجموعه کمیته تخصیص بودجه می‌باشد، مبلغ بودجه ناسا برای سال 2020 را 22.32 میلیارد دلار اعلام کرد که حدودا 1.3 میلیارد دلار بیشتر از درخواست بودجه اولیه ناسا بوده و 820 میلیون دلار نسبت به بودجه سال 2019 افزایش دارد. در مبلغ نهایی تخصیص‌یافته، اصلاحیه روز 13 می دولت که طی آن 1.6 میلیارد دلار بودجه اضافی برای ماموریت بازگشت به ماه درخواست شده بود، عمدتا نادیده گرفته شده است. نمایندگان نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های کلی و جزئیات فنی را از علل مخالفت با افزایش 1.6 میلیارد دلاری بودجه ماموریت ماه عنوان کردند.

بودجه اکتشافات فضایی ناسا در سال 2020، به مبلغ 5.13 میلیارد دلار در نظر گرفته شده که نسبت به درخواست اولیه تنها 100 میلیون دلار افزایش دارد. افزایش بودجه 159 میلیون دلاری کپسول اوریون (Orion)، 375 میلیون دلاری ماهواره‌بر SLS و 193 میلیون دلاری سامانه‌های زمینی، با کاهش 618 میلیون دلاری بودجه تحقیق و توسعه ماموریت‌های اکتشافی از جمله پایگاه فضایی لونار گیتوی (lunar Gateway) و ماه‌نشین‌ها جبران شده است.

بودجه ماموریت‌های علمی ناسا در سال 2020 با افزایشی 850 میلیون دلاری به 7.16 میلیارد دلار خواهد رسید. این لاحیه جزئیات تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف علمی را اعلام نکرده به احتمال زیاد بخش اعظم افزایش بودجه به ماموریت‌های علوم زمین اختصاص خواهد یافت که در ابتدا قرار بود 151 میلیون دلار کاهش یابد.

یکی دیگر بخش‌های بودجه ناسا که توسط لایحه مجلس افزایش یافته‌اند عبارت است از بخش فناوری فضایی که با افزایش 277 میلیون دلاری، بودجه 1.29 میلیارد دلار به آن اختصاص یافت. همچنین برنامه‌های آموزشی ناسا که قبلا با عنوان برنامه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) شناخته می‌شد مبلغ 123 میلیون دلار دریافت کرد؛ با این وجود که در درخواست بودجه اولیه برای این بخش مبلغی برای این برنامه تقاضا نشده بود. لایحه کمیته تخصیص بودجه مجلس آمریکا، علاوه بر ناسا بودجه سازمان ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) و بنیاد ملی علوم (National Science Foundation) را نیز افزایش داده است.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13077
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها