تصاویر ماهواره‌ای الجزیره از حمله به تاسیسات نفتی عربستان

0 695

شبکه خبری الجزیره قطر تصاویر ماهواره‌ای تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را در دو تاریخ پیش از حمله پهپادی یمنی‌ها و پس از آن منتشر کرد که تصاویر پس از حمله نشان از هدف‌گیری دقیق و خسارت به لوله‌های اصلی دارد.

تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات نفتی آرامکو نشانگر این است که محیطی به طول ۴ متر از لوله‌های اصلی پمپاژ نفت در آرامکو هدف قرار گرفته است.
مقایسه تصاویر پیش وپس از حمله، حجم خسارت و آسیب دیدگی لوله‌های اصلی را به وضوح نشان می‌دهد.

بر اساس این تصاویر که شب گذشته (یکشنبه) منتشر شد، این عملیات در ایستگاه پمپاژ نفتی شماره ۸ آرامکو انجام شده و تصاویر ماهواره‌ای پس از حمله پهپادی نیرو‌های یمنی نشان می‌دهد که حدود ۴ متر شکستگی در لوله‌های اصلی به وقوع پیوسته و فردای حمله، نشتی نفت بیش از هزار متر مربع از محیط این ایستگاه را درگیر کرده است.

آنچه از نظر راهبردی و نظامی اهمیت دارد این است که یمنی‌ها در محیط ۱۱۰ هزار متری تاسیسات نفتی آرامکو با هدف‌گیری دقیق به ۴ متر از لوله‌های نفتی اصلی ضربه زده و به اهداف خود از این حمله دست پیدا کرده‌اند.

روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت سال جاری، منابع یمنی خبر دادند که رزمندگان یمنی با ۷ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو را در خاک عربستان و ۸۰۰ کیلومتر دور‌تر از یمن هدف قرار داده‌اند. خالد الفالح وزیر انرژی عربستان با تایید این خبر از توقف فعالیت دو ایستگاه پمپاژ نفت در این تاسیسات خبر داد.

منبع پایگاه خبری تحلیلی انتخاب
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13075
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها