ناسا در یک قدمی استخدام روبات‌های تعمیرکار فضاپیما

0 677

استفاده از روبات‌ها برای کمک به فضانوردان و انجام برخی از وظایف کوچک و بزرگ موضوعی جدید و عجیب نیست، اما اخیرا ناسا طرحی را آغاز کرده که بر اساس آن روبات ها را برای مراقبت و تعمیر فضاپیماها مورد استفاده قرار می‌دهد.

ناسا تنها یک گام با استخدام رسمی روبات ها برای مراقبت از فضاپیماها فاصله دارد. این موضوعی است که می‌تواند آینده سفرهای فضایی را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

ربات‌ها برای مراقبت از فضاپیماها گزینه‌هایی بسیار مناسب و کم دردسرند. یکی از سه ربات استروبی (Astrobee) که تحقیق خودکار را در ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام می‌دهد،تا اواسط بهار برنامه سفر خود را آغاز می‌کند و قرار است وظایفی مثل شارژ اتوماتیک را انجام دهد.

تیم طراح این روبات‌ها در حال حاضر، آزمایش می‌کنند که چگونه روبات ها می‌توانند امور روزمره فضانوردان را سر و سامان دهند و به نوعی کمک حال خدمه باشند. در حالت ایده‌آل، روبات‌های آینده از سخت‌ترین وظایف کاری مراقبت می‌کنند تا انسان‌ها بتوانند روی وظایف مهم‌تری مانند آزمایش‌های علمی و اکتشافات تمرکز کنند. این امر می‌تواند با به حداقل رساندن تعداد پرسنل فضانورد، یا کاهش استرس برای آن دسته از فضانوردانی که سفر را انجام می‌دهند، همراه شود.

منبع پایگاه خبری تحلیلی انتخاب
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13069
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها