سفر به مریخ از مسیر ماه

0 836

سیروس برزو: آمریکا از ایجاد پایگاهی در ماه حمایت می‌کند تا از آن برای فرود در مریخ استفاده شود. این مطلب توسط رئیس ناسا(NASA)، جیمز برایدن اشتاین (Jim Bridenstine)، در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام شد.

وی گفت:  «ما در حال تلاش برای ایجاد ساختار گسترده‌ای هستیم که ممکن است مشابه آن بعدها در مأموریت به مریخ نیز  بکار گرفته شود. ما سفر به ماه را تسریع خواهیم کرد و به‌طور جدی می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۴ به آن هدف برسیم.»
برایدن اشتاین افزود: « این کار در حقیقت به‌نوبه خود، سرعت آماده‌سازی ما را برای مأموریت های بعدی به مریخ را افزایش می‌دهد.»
وی با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اختصاص ۱٫۶ میلیارد دلار اضافی در بودجه ۲۰۲۰ ناسا برای کاوش ماه و مریخ گفت: «من نمی‌دانم شنیده‌اید یا نه، اما درخواست بودجه اضافی به کنگره آمریکا فرستاده شد. رئیس‌جمهور ۱،۶ میلیارد دلار برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه مربوط به ماه اضافه کرد»
به گفته وی، ناسا در نظر دارد در سال ۲۰۲۴ یک گروه دونفره فضانورد زن و مرد را به ماه اعزام کند. رئیس ناسا افزود: «هنگامی‌که ما اجرای برنامه مربوط به ماه را تسریع می‌کنیم، در حقیقت برنامه فرود انسان به روی مریخ را سرعت می‌بخشیم.»
او گفت:«ما در اولین قدم، در ماه فرود می‌آییم زیرا باید پیرامون زندگی و کار طولانی‌مدت در دنیای دیگری اطلاعات لازم را به‌دست بیاوریم و چیزهای زیادی بیاموزیم. ما باید بدانیم برای زندگی در چنین شرایطی به چه چیزهایی نیاز داریم و این سفرها  چه تأثیری بر روی بدن می‌گذارد همانند آنچه در شرایط جاذبه صفر (در ایستگاه فضایی بین‌المللی) آموختیم. به‌طورمثال فهمیدیم اقامت ۶ ماهه در محیطی که نیروی جاذبه آن یک ششم زمین است  چه اثری بر روی ارگانیسم فرد دارد.»
او در پاسخ به این‌که آیا دولت آمریکا فرود بر روی مریخ را به‌عنوان یک برنامه صرفاً آمریکایی در نظر دارد گفت:« نه، این کاملاً یک تلاش بین‌المللی است.»
آمریکا تصمیم دارد در پرواز به ماه هم از کاوشگران بدون سرنشین و هم سفینه‌های سرنشین دار بهره بگیرد و این برنامه را به‌عنوان گام مهمی برای سازمان‌دهی سفر به عمیق منظومه شمسی به‌ویژه مریخ استفاده کند. کارشناسان آمریکایی در نظر دارند در اواسط دهه ۲۰۳۰ فضانوردانی را به مریخ بفرستند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13055
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها